خواهان ایجاد خیمه معارف در پارک‌ها باشیم
کد خبر: 3904132
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

خواهان ایجاد خیمه معارف در پارک‌ها باشیم

حجت‌الاسلام مهدی طاهری با اشاره به ظرفیت‌های موجود در پارک برای پیشرفت فرهنگ اجتماعی،گفت: مسائل مربوط به پارک‌ها تنها با برگزاری صرف نماز جماعت حل نمی‌شود؛ باید به دنبال ایجاد خیمه معارف در پارک‌ها باشیم که تحقق آن نیازمند یک برنامه‌ریزی جامع است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز، 21 خردادماه در نشست برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی در پارک ملت شهرکرد، با اشاره به تاریخچه پارک در فرهنگ تمدن اسلامی، گفت: در فرهنگ تمدن اسلامی پارک به عنوان یک ضرورت دیده نمی‌شود بلکه یک اضطرار است.

وی با بیان اینکه آنچه در فرهنگ اسلامی به عنوان ضرورت مورد توجه قرار گرفته دشت و کوه است، افزود: برای اداره پارک نیازمند تدوین یک طرح نظری هستیم؛ باید یک گفتمان جدی ناظر به ماهیت پارک شکل گیرد و این از ضرورت‌ها است.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به اینکه متأسفانه در حوزه تمدن اسلامی هیچ طرح نظری برای اداره پارک‌ها وجود ندارد، اظهار کرد: نخستین مطالبه ما در این راستا باید از حوزه‌های علمیه و دانشگاه باشد؛ به یقین شهرداری‌ها برای اجرا باید وارد میدان عمل شوند اما تدوین طرح‌های نظری باید از سوی نخبگان حوزوی و دانشگاهی انجام شود که در این زمینه تاکنون اتفاقی صورت نگرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی پارک بانوان در شهرکرد از 10 سال پیش، تصریح کرد: پرسشی که امروز باید مطرح شود این است که چرا پارک بانوان تأسیس شد و آیا این پارک توانسته به اهداف خود برسد یا نه؟

وی با تأکید بر اینکه برای مدیریت پارک‌ها باید به دنبال طراحی میدان باشیم، اظهار کرد: در طراحی میدان باید مراقب باشیم، قرار نیست پارک مسجد شود؛ باید به‌دنبال شناخت ظرفیت‌های پارک برای پیشبرد جریان انقلاب باشیم و این کار آسانی نیست.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به ظرفیت‌های موجود در پارک برای پیشرفت فرهنگ اجتماعی، یادآور شد: مسائل مربوط به پارک‌ها تنها با برگزاری صرف نماز جماعت حل نمی‌شود؛ باید به دنبال ایجاد خیمه معارف در پارک‌ها باشیم که تحقق آن نیازمند یک برنامه‌ریزی جامع است.

وی با بیان اینکه استخراج نظام ظرفیت‌های پارک برای پیشبرد اهداف دینی است، اظهار کرد: شناخت و احصای ظرفیت‌های درون پارک با گفتمان و گفت‌و‌گو محقق می‌شود؛ باید برنامه‌های شاخصی که در پارک‌های کشور برگزار می‌شوند را رصد کنیم و نقاط قوت آن‌ها را استخراج و به‌صورت یک نظام جامع در استان در آوریم.

حسین ضامنی
انتهای پیام
captcha