تلاش فلسطینیان برای محکومیت بین‌المللی اسرائیل/ تأکید بر موفقیت پویش «فجر عظیم»
کد خبر: 3903382
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

تلاش فلسطینیان برای محکومیت بین‌المللی اسرائیل/ تأکید بر موفقیت پویش «فجر عظیم»

منابع خبری از تلاش گروه‌های فلسطینی برای صدور مصوبه‌ای در راستای محکومیت بین‌المللی اسرائیل در سازمان ملل متحد خبر دادند.

تلاش فلسطینیان برای محکومیت بین‌المللی اسرائیل/ تاکید عکرمه صبری بر موفقیت پویش الفجر العظیمبه گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری معا، هیئت اسرائیلی حاضر در سازمان ملل متحد امروز یکشنبه، 18 خردادماه، سه هفته پیش از تاریخ اعلام شده از سوی صهیونیست‎ها برای حاکمیت بر دره اردن و بخش‌هایی از کرانه باختری، از تلاش گروه‌های فلسطینی برای صدور مصوبه‌ای با موضوع محکومیت بین‌المللی این رژیم خبر دادند.

روزنامه معاریو در این باره نوشت، در ماه‌های اخیر و پس از اعلام برنامه اجرای حاکمیت، گروه‌های فلسطینی پیشنهادهای متعددی را در نشست با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، علیه اسرائیل مطرح کرده‌اند که از جمله آنها پیشنهاد تصویب محکومیت بوده است.

دانی دانون، سفیر رژیم اسرائیل در سازمان ملل گفت: ما آماده دفاع از هر تصمیمی به قدر نیاز هستیم و با دوستان خود در جای جای جهان برای مقابله با «اقدامات دشمن‌مآبانه» همکاری می‌کنیم.

پویش فجر عظیم به یاری قدس خواهد شتافت

از سوی دیگر «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی و رئیس هیئت عالی اسلامی در قدس از اجرای مجدد پویش «فجر عظیم» در شهر قدس اشغالی برای یاری مسجدالاقصی و افزایش حضور فلسطینین در آن خبر داد.

صبری همچنین شهروندان قدس را به حضور فعال در پویش «فجر عظیم» و افزایش حضور خود در مسجدالاقصی در همه زمان‌ها برای شکست دادن سیاست رژیم اشغالگر فراخواند.

وی تاکید کرد: اخراج او از مسجدالاقصی و هدف قرار گرفتن شخصیت‌های قدس از سوی رژیم اشغالگر با هدف فشار بر آنها و بستن دهان‌هایشان و خالی کردن مسجد از نمازگزاران صورت می‌گیرد که  راه حل مقابله با آن در افزایش تعداد مسلمانان و حضور آنها در مسجدالاقصی است.

خطیب مسجدالاقصی با هشدار نسبت به طرح‌های صهیونیست برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد و تسلط بر تعداد بیشتری از موقوفات اسلامی در قدس بعد از اجرای طرح الحاق، گفت: طرح‌های شهرک‌سازی در صحن البراق و اطراف مسجدالاقصی خطری از سوی رژیم اشغالگر است. 

وی با اشاره به تهدید رژیم اشغالگر مبنی بر اجازه ندادن به مسلمانان برای انجام هرگونه فعالیت در داخل مسجدالاقصی و صحن‎های آن، توضیح داد: «یهودا گلیک»(یک خاخام راستگرای اسرائیلی) با همکاری احزاب راست طرحی را ارائه کرده است که براساس آن صحن‌های مسجدالاقصی برای روزهای معینی به روی مسلمانان بسته خواهد شد تا ویژه یهودیان باشد و آداب تلمودیه را در آن به جای آورند.

عکرمه صبری در پایان از رهبران جهان عربی و اسلامی خواست به یاری مسجدالاقصی شتافته از آن در برابر طرح‌های اسرائیلی حمایت کنند.

پویش «الفجر العظیم» ابتدا توسط گروھی از جوانان و خانواده‌ھای فلسطینی در حرم ابراھیمی در شھر الخلیل شکل گرفت و سپس در دھم ژانویه سال جاری به مسجدالاقصی رسید تا در دامان این مسجد مبارک رشد یافته و تبدیل به یک تفکر شد.

این پویش اقدامی به نشانه حمایت از مقدسات فلسطینی، اعتراض به گسترش شهرک‌سازی، ورود غیرقانونی صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و مخالفت با معامله قرن است.

انتهای پیام
captcha