اعلام مبلغ زکات فطره سال ۹۹ از سوی آیت‌الله مدرسی
کد خبر: 3900407
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

اعلام مبلغ زکات فطره سال ۹۹ از سوی آیت‌الله مدرسی

آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان در کربلای معلی، در پاسخ به استفتایی مبلغ فطریه در جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان در کربلای معلی، در پاسخ به استفتایی مبلغ فطریه در جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

متن این استفتا و پاسخ معظم‌له به شرح زیر است:

مرجع تقليد جهان تشيع حضرت آيت‌الله‌العظمى حاج سيدمحمدتقی مدرسی دامت بركاته لطفا بفرماييد برای ماه مبارک رمضان سال 1399 مبلغ زکات فطره چقدر است؟

با احترام ــ جمعی از مقلدین از ایران

پاسخ معظم‌له:

بسم الله الرحمن الرحيم

مبلغ زکات فطره با توجه به اینکه مکلف کدام یک از گزینه‌های زکات فطره را برای پرداخت انتخاب کند و همچنین با توجه به اینکه در چه کشور و یا در چه دوره‌ای باشد، تفاوت می‌کند.

آنچه واجب است پرداخت تقریبا سه کیلو گرم گندم، يا جو، يا برنج، يا خرما، يا مويز، یا ذرت و یا مواد غذایی دیگر است. آنچه واجب است انتخاب یکی از این مواد غذایی و سؤال از قیمت آن در کشور يا شهر محل سکونت فرد و پرداخت سه کیلو از آن ماده غذایی و یا پرداخت قیمت آن در ازای هر یک از اشخاص است. البته بهتر است که زکات فطره از قوت غالب (غذايى که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد) در هر شهر و دیار پرداخته شود.

در جمهورى اسلامى ايران میزان زکات فطره به ازای هر نفر بر مبنای گندم بين 10 تا 12 هزار  تومان، و برمبنای برنج بين 30 تا 50 هزار تومان برآورد شده است.
انتهای پیام
captcha