تحقق ۱۳۰ درصدی سهم آذربایجان‌ غربی در بازسازی عتبات عالیات
کد خبر: 3899065
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

تحقق ۱۳۰ درصدی سهم آذربایجان‌ غربی در بازسازی عتبات عالیات

استاندار آذربایجان‌غربی از تحقق سهم ۱۳۰ درصدی این استان در بازسازی عتبات عالیات در سال گذشته خبر داد.

تحقق ۱۳۰ درصدی سهم آذربایجان‌غربی در بازسازی عتبات عالیاتبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار، ۲۵ اردیبهشت‌ماه، در نشست هیئت امنای بازسازی عتبات عالیات ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) و قبولی طاعات و عبادات مردم در لیالی قدر و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برای بازسازی عتبات عالیات مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی نقش بسیار مهمی دارد و برای جلب مشارکت حداکثری مردم، ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج و خیران می‌توانند مردم را به انجام این کار خیر ترغیب کنند.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات تمام توجه و توان خود را تنها معطوف به زمان و مکان خاصی نمی‌کند، افزود: موکب‌های مردمی زیر نظر ستاد عتبات استان در مواقع بحرانی از جمله زلزله خوی با تهیه غذای گرم و توزیع بین زلزله‌زدگان کمک زیادی به مردم این منطقه کردند که این اقدامات شایسته تقدیر و تشکر است.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این استان همراه چهار استان دیگر مسئولیت بازسازی سامرا را برعهده دارد، ادامه داد: برای تسریع در انجام تعهدات لازم است با انجام اقدامات فرهنگی و تبلیغی نسبت به جلب مشارکت مردم تلاش شود تا تعهدات در زمان مقرر به پایان برسد.

وی تصریح کرد: سهم استان در بازسازی عتبات عالیات در سال گذشته ۱۳۰ درصد تحقق یافته است امید می‌رود امسال نیز با تلاش‌های انجام شده این میزان بیشتر از سال گذشته باشد.

افزایش کمک‌های مردمی به ستاد عتبات آذربایجان‌غربی

سیدحسن حسینی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی نیز در این نشست بیان کرد: در سال‌های اخیر مشارکت‌های مردمی به این ستاد افزایش چشمگیری داشته است که یکی از دلایل عمده آن افزایش تبلیغات و آشنایی بیشتر مردم با عملکرد و وظایف این ستاد است.

وی گفت: بازسازی یک‌هزار متر مربع از صحن ۲۲۰ هزار متر مربعی حضرت زهرا(س) و یک‌هزار متر مربع از صحن ۱۶۴ هزار متر مربعی عقیله بنی هاشم(س) در نجف اشرف بر عهده آذربایجان‌غربی است که تحقق این امر نیاز به بودجه ۴۰ میلیارد ریالی دارد و امیدواریم مردم در انجام این کار مشارکت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha