همراهی ایران با روز جهانی نیایش/ پیشنهاد دعای هفتم صحیفه سجادیه
کد خبر: 3898447
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

همراهی ایران با روز جهانی نیایش/ پیشنهاد دعای هفتم صحیفه سجادیه

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نامه‌ای به کاردینال میگل آنچل آیوسو گسیو، رئیس شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیکان گفت: در روز دعا، ملت ایران همگام با دیگر پیروان ادیان ابراهیمی برای رفع بلای ویروس کرونا دعا خواهند کرد و من دعای هفتم صحیفه سجادیه را پیشنهاد می‌کنم.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به دنبال اعلام روز پنجشنبه، 14 می برابر با 25 اردیبهشت به عنوان روز دعا، روزه‌داری و انجام امور خیریه برای رفع بلای کرونا از جهانیان از سوی کمیته عالی سند «برادری انسانی» الازهر و واتیکان، مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نامه‌ای به رئیس شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیکان، همراهی و همگامی ملت ایران با دیگر پیروان ادیان در سراسر جهان در این دعای همگانی را اعلام کرد.

در بخشی از نامه حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری، رئیس این مرکز آمده است: ملت ایران نیز همصدا و همراه با دیگر برادران و خواهران خود از ادیان مختلف در سراسر جهان، ضمن استقبال از این دعوت در موعد مقرر و در حالی که ایام روزه‌داری ماه رمضان را سپری می‌کنیم، برای رفع این ویروس منحوس از عرصه گیتی دست به دعا بر خواهد داشت.

وی نوشته است: همچنین با هماهنگی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها با برخی خیران، بسته‌هایی با عنوان «کمک‌های مؤمنانه» به همین مناسبت در میان نیازمندان کشورمان به ویژه پیروان ادیان مختلف توحیدی اهدا می‌شود.

تسخیری در ادامه این نوشته آورده است: امیدواریم که این همدلی ناشی از ایمان به خداوند قادر متعال که بین انسان‌ها در سراسر جهان وجود دارد، موجب شود درهای رحمت الهی به سوی انسان‌ها گشوده‌تر شود و از این بلای جهانگیر رهایی یابیم.

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نامه خود، متن کامل دعای هفتم صحیفه سجادیه را به عنوان متن منتخب خود برای قرائت در این روز به واتیکان معرفی کرده است.

انتهای پیام
captcha