سفید شدن اوضاع را نباید به معنای عادی شدن شرایط مبارزه با کرونا تلقی کرد
کد خبر: 3897114
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

سفید شدن اوضاع را نباید به معنای عادی شدن شرایط مبارزه با کرونا تلقی کرد

رئیس کمیته رسانه و تبلیغات ستاد استانی کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: بیرون آمدن از خانه به معنای نادیده گرفتن مقررات بهداشتی نیست و نباید سفیدشدن اوضاع را به معنای عادی شدن شرایط مبازره با کرونا تلقی کرد.

رسانه باید باری از دوش نظام سلامت برداردبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، رئیس کمیته رسانه و تبلیغات ستاد استانی کرونا در آذربایجان‌غربی، 18 اردیبهشت ماه در جلسه کمیته رسانه و تبلیغات ستاد استانی مقابله با کرونا در استان با اشاره به وظیفه رسانه‌ها در مقابله با کرونا اظهار کرد: رسانه بخشی از راه حل است رسانه باید مشکلات را شناسایی و برای یافتن راه حل آنها تلاش کند.

وی با بیان اینکه رسانه باید رابطه بین مردم و مسئولان را گرم و پویا نگه دارد، افزود: رسانه پلی میان مسئولان و مردم است، رسانه باید بتواند مسائل پیچیده حوزه بهداشت و درمان را با ساده کردن به مردم برساند و از طرفی مسائل ساده را از مردم گرفته و به صورت فنی به گوش مسئولان برساند.

رئیس کمیته رسانه و تبلیغات ستاد استانی کرونا در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی لازمه‌اش نظارت است، تصریح کرد: از طرفی لازمه نظارت هم ارزیابی است، این سه حلقه نباید منقطع شوند بلکه باید به‌ هم پیوسته عمل کنند و هرجا گرهی وجود دارد باید باز شود.

وی با بیان اینکه تولید محتوا، جنگ نامتقارن و پارتیزانی است، عنوان کرد: فرصت‌طلبان از غفلت‌های ما سوءاستفاده می‌کنند که باید با هوشیاری اجازه چنین کاری را به آنها نداد در این راستا پاسخگو بودن به سوالات و شبهه‌ها اعتماد عمومی را به حداکثر می‌رساند و فرصت برای سوءاستفاده یک عده را از بین خواهد برد.

حجت‌الاسلام خدایاری با اشاره به اینکه رسانه باید فعال، دقیق، صحیح، درست، امیدآفرین و روحیه‌بخش عمل کند، خاطرنشان کرد: اغلب رسانه‌ها در مبارزه با کرونا با تولید محتوا و ارائه اطلاعات دقیق به مردم سعی کردند باری را از روی دوش نظام بردارند.

وی گفت: مرجعیت اخبار کرونا، دانشگاه علوم پزشکی است و شورای اطلاع‌رسانی وظیفه رصد و پایش فضای مجازی را برعهده دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: مساله سلامت، مساله شخصی نیست، بلکه عمومی است، کسانی که با این مساله برخورد شخصی می‌کنند را باید دوستانه متقاعد کرد، اگر این کار ممکن نشد، راه حل دیگری یافت.

وی با بیان اینکه خدمات دولت در مدیریت بیماری کرونا باید تبیین شود، اظهار کرد: بیرون آمدن از خانه به معنای نادیده گرفتن مقررات بهداشتی نیست و نباید سفید شدن اوضاع را به معنای عادی شدن تلقی کرد.

حجت‌الاسلام خدایاری در پایان تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان که ماه رحمت و مغفرت بوده باید نسبت به تقویت روحیه معنوی مردم تلاش کرد و نقش صدا و سیما در این میان خیلی مهم است.

انتهای پیام
captcha