آمریکا؛ حامی داعش در بر هم زدن امنیت عراق
کد خبر: 3896465
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
عشایر عراقی اعلام کردند:

آمریکا؛ حامی داعش در بر هم زدن امنیت عراق

عشایر استان دیاله عراق تأکید کردند که واشنگتن از هسته‌های مخفی داعش به منظور بر هم زدن امنیت و آرامش داخلی این کشور حمایت می‌کند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «المعلومه»،‌ «علی الربیعی» یکی از شیوخ عشایر استان دیاله عراق اعلام کرد که عشایر دیاله با برگزاری نشستی، حملات تروریستی دو روز گذشته علیه حشدالشعبی، نیروهای امنیتی و شهروندان عراقی در استان صلاح الدین را که به کشته و زخمی شدن شماری از هموطنان انجامید، محکوم کردند.
 
الربیعی افزود: افزایش حملات تروریستی در هفته‌های گذشته به دلیل حمایت آمریکا از هسته‌های مخفی داعش رخ داده است و دلایل بسیاری درباره دست داشتن واشنگتن در حمایت از داعش وجود دارد.
 
وی گفت: یکی از بارزترین دلایل حمایت آمریکا از داعش، پرواز مداوم هواپیماهای آمریکایی در مناطق دوردست و بیابانی استان‌های دیالی و صلاح الدین عراق (محل حضور هسته‌های مخفی داعش) است.
 
الربیعی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: عشایر استان دیالی آمادگی کامل دارند از نیروهای امنیتی و حشدالشعبی برای مقابله با تروریسم حمایت کنند.

استان‌ دیاله عراق اخیرا شاهد افزایش قابل ملاحظه حملات تروریستی و کشته شدن بسیاری از شهروندان عراقی و نیروهای امنیتی بوده است.
انتهای پیام
captcha