نگرانی از موج دوم کرونا در پاییز/ عمده ادعاهای ساخت واکسن جنبه تبلیغاتی دارد
کد خبر: 3895775
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
شانه‌ساز بیان کرد؛

نگرانی از موج دوم کرونا در پاییز/ عمده ادعاهای ساخت واکسن جنبه تبلیغاتی دارد

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به نگرانی‌ها در مورد موج دوم کرونا در ایران، در رابطه با آخرین وضعیت ساخت واکسن این بیماری اظهار کرد: به دلیل پیچیدگی ماهیت ویروس، ساخت واکسن کرونا به آسانی میسر نیست و بخش مهمی از آنچه در دنیا ادعا می‌شود جنبه تبلیغاتی دارد.

نگرانی از موج دوم کرونا در پاییز/ بخش عمده ادعاها در ساخت واکسن تبلیغات استبه گزارش ایکنا، محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو، در یک گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه موج بعدی کرونا ممکن است در پاییز رخ دهد، اظهار کرد: این موضوع موجب نگرانی است و در این زمینه هیچ شکی نداریم و قطعاً رخ می‌دهد. بنابراین مهم‌ترین توصیه رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی است که همچنان به عنوان مهم‌ترین ابزار برای کنترل این ویروس مطرح است.

رئیس سازمان غذا و دارو در رابطه با آخرین وضعیت واکسن کرونا نیز گفت: به دلیل پیچیدگی ماهیت ویروس، ساخت واکسن کرونا به آسانی امکان‌پذیر نیست؛ بخش مهمی از آن ‌چیزی که کشورهای دنیا ادعا می‌کنند، جنبه تبلیغاتی دارد. کشورهای مختلف در حال کار کردن روی ویروس هستند. تولید واکسن هم با توجه به پیچیدگی ماهیت ویروس، ابعاد خاصی دارد. ضمن اینکه هنوز داروی مشخصی برای این بیماری شناخته نشده است. در عین حال واکسنی هم وجود ندارد، اما در کشورهای مختلف از جمله کشور ما بر روی تولید آن کار و تحقیق می‌شود.

وی افزود: ایران رتبه‌ بالایی در تحقیقات در عرصه‌های مختلف کرونا دارد. در حوزه دارو تمام داروهایی که اکنون مطرح شده و دنیا برای درمان کرونا به آن‌ها امید بسته است،‌ هم در ایران تولید می‌شود و هم مورد مطالعات بالینی قرار گرفته است و ما نیز همگام با کشورهای پیشرفته دنیا این امور را پیش می‌بریم. برای مثال سه قلم دارویی را که در تمام دنیا به شدت درباره آن تبلیغ می‌کنند می‌توانیم تولید کنیم.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: چند شرکت ایرانی در حوزه واکسن در حال فعالیت هستند و گام به گام پیش می‌روند، اما سعی می‌کنیم تا زمانی که امیدها جدی نشده و نتوانیم نتایج قطعی را اعلام کنیم، آن را رسانه‌ای نکنیم.

انتهای پیام
captcha