تولید ۹۰۵ هزار ماسک توسط گروه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی لرستان
کد خبر: 3894515
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

تولید ۹۰۵ هزار ماسک توسط گروه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی لرستان

رئیس جهاد‌دانشگاهی لرستان از تولید ۹۰۵ هزار ماسک توسط گروه مشاغل خانگی وابسته به جهاددانشگاهی استان خبر داد.

تولید ۹۰۵ هزار ماسک توسط تیم مشاغل خانگی جهاددانشگاهی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدعلی نادر دهقانی، رئیس جهاددانشگاهی استان یک‏شنبه، هفتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که در راستای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در خدمت مبارزه با کرونا ۹۰۵ هزار ماسک در استان تولید شده است، اظهار کرد: این ماسک‌ها توسط گروه مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار که تحت حمایت جهاد دانشگاهی لرستان مدیریت و ساماندهی شده‌اند تولید شده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که همچنین توسط این گروه ۱۵۰ عدد گان و ۵۰۰ عدد دستکش تولید و روانه بازار شده است، اضافه کرد: این ماسک‌ها توسط زنان سرپرست خانوار استان در شهرهای بروجرد، معمولان، الیگودرز و خرم‌آباد تولید شده است.

دهقانی ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده با یو وی سی و بخار سرد و همچنین ضدعفونی‌کننده موادغذایی و ایده‌های متنوع دیگر در موضوع جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را از دیگر برنامه‌های جهاد دانشگاهی استان دانست که با وجود مکاتبات و پیگیری لازم مراجع صدور مجوز فعلاً پاسخی نداده‌اند.

وی عزم، اراده، تلاش و سازماندهی برای حضور مؤثر در عرصه مبارزه با ویروس کووید ۱۹ را میان گروه‌های مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار ستودنی دانست و افزود: برای موفقیت در چنین بحران‌هایی نیازمند چنین انسجامی هستیم که نتیجه آن خدمت صادقانه است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان توزیع بخشی از این اقلام در مناطق محروم و حاشیه شهرها و نیز کمک برخی افراد خیر برای تأمین مواد اولیه را از دیگر شاخص‌های قابل بیان این اقدام دانست و گفت: قطعاً فعالیت در این عرصه در ذهن مردم نجیب کشور خواهد ماند و همه گروه‌ها از جمله گروه‌های پزشکی و کادر درمانی که مجاهدانه در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم بودند و تلاش کردند در ذهن مردم و جامعه عزیزتر خواهند شد.

انتهای پیام
captcha