کرونا؛ ادعای واهی قدرت‌های جهان را ثابت کرد
کد خبر: 3893670
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷

کرونا؛ ادعای واهی قدرت‌های جهان را ثابت کرد

معاون اول قوه قضائیه گفت: کرونا ویروس همه مدعیان قدرت را به زانو درآورده است، این ویروس ادعای واهی همه کشورهای به اصلاح ابرقدرت را به اثبات رساند؛ چراکه اغلب کشورها حتی در تأمین نیازهای اولیه خودشان هم عاجز و ناتوان ماندند.

کرونا؛ ادعای واهی قدرت‌های جهان را ثابت کرد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام  غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه امروز، چهارم اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان مرکزی که در دادگستری این استان برگزار شد، به روزهای پایانی ماه شعبان اشاره و تصریح کرد: ماه شعبان روبه پایان است و عنایت خداوند در این ماه شامل حال همه بندگان شده تا از نعمات به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی بااشاره به اینکه استغفار در این ماه بسیار سفارش شده و نباید ایت فرصت باقی مانده را از دست داد، بیان کرد: از خداوند سبحان ملتمسانه می‌خواهیم بر همه کوتاهی‌ها و تقصیرات ما قلم عفو کشیده و ما را مشمول غفران الهی کند تا در نهایت با طهارت و پاکی وارد ضیافت الهی شویم.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای اظهار کرد: دعاهای ماه مبارک رمضان مقداری متفاوت است و این به دلیل این است که عنایت پروردگار در این ماه فوق‌العاده است، غفلت در این زمینه ما را از برخورداری لازم از این ماه پر فیض محروم می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه اضافه کرد: تقدیر الهی در این مقطع زمانی به گونه‌ای رقم خورده که جهان در حال تجربه و تحول جدی است که شاید چنین واقعه‌ای را تاریخ تجربه نکرده باشد یا کمتر اتفاق افتاده باشد.

وی ادامه داد: اتفاقی که سبب تعطیلی همه مساجد، حتی مکه مکرمه و مسجدالحرام شده باشد را بنده در جایی نخوانده و ندیده‌ام، از طرف دیگر اتفاقی که رخ داده که یا کم‌نظیر بوده و یا بی‌نظیر است باعث شده دنیا و نگاهمان به دنیا را متحول سازد و پوشالی بودن و عجز بسیاری از مدعیان قدرت یا به ظاهر قدرتمندان را به تصویر کشیده است.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: سال‌هاست بسیاری از کشورهای امروز به دلیل داشتن قدرت ظاهری و یا به واسطه ثروت و جمعیت به دیگر کشورها فخرفروشی می‌کردند، اما شاهدیم همه آنان در برابر ویروس به عجر واداشته شدند و نتوانستند آنگونه که باید و شاید از مردمش محافظت کند.

معاون اول قوه قضائیه از تلاش‌های بی‌وقف و شبانه‌روزی همه مردم ایران از جمله کادر درمان، گروه‌های جهادی سپاه، بسیج و ارتش و... تقدیر کرد و افزود: کرونا ویروس همه مدعیان قدرت را به زانو درآورده است، این ویروس ادعای واهی همه کشورهای به اصلاح ابرقدرت را به اثبات رساند؛ چراکه اغلب کشورها حتی در تأمین نیازهای اولیه خودشان هم عاجز و ناتوان ماندند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای حضور همه مردم در تهیه ماسک و اقلام بهداشتی و توزیع آن در مناطق مختلف به ویزه مناطق حاشیه‌نشین را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز کشورهای به ظاهر پیشرفته برای تأمین و تهیه ماسک از یکدیگر سرقت می‌کنند و این نشان از ناتوانایی آنها در برابر این ویروس دارد.

وی اضافه کرد: تحریم‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی برای امروز نیست، علی‌رغم اینکه بیش از ۴۰  سال است که ایران اسلامی تحت شدیدترین تحریم‌ها و فشارها از طرف بیگانگان قرار دارد ولی به موفقیت‌های بسیار بزرگی در مقابله و مهار با کرونا دست پیدا کرده و این امر بسیار قابل تقدیر است.

به‌گفته محسنی اژه‌ای امروز با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات به سمتی حرکت می‌کنیم که از نظر تجهیزات پزشکی و درمانی علاوه‌بر اینکه خودکفا شده‌ایم می‌توانیم به دیگران نیز خدمات رسانی کنیم.

وی بااشاره به روحیه همدلی و مواسات بین مردم ادامه داد: امروز به دلیل وجود بیماری مساجد، حرمین شریفین، مصلی‌ها، بقاع متبرکه تعطیل هستند، اما خوشبختانه روحیه همدلی و انسجام همه در برابر این ویروس به وضوح قابل مشاهده است و این امر نشان از این دارد که خداوند بر این ملت شهید پرور و شهید دوست یک دریچه دیگر از روی رحمت و مهر بازکرده است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای از همدلی هرچه بیشتر ایجاد شده بین مردم و مسئولان در مهار کرونا ابراز خرسندی کرد و گفت: ویروس کرونا، فرصت ایجاد کرد که به دنیا بفهماند قدرت ظاهری آنان کاملا پوشالی است و تنها عزت از آن خداوند است.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: در گذشته برخی از افراد قدرت خداوند متعال، دولت، نیروهای خدوم انقلابی، متعهد و متخصص، هوشیاری و قدرت مردم را باور نداشتند و چشم آنان به افرادی بود که خود را کدخدای جهان معرفی می‌کردند، اما با بروز کرونا متوجه شدندعزت تنها از آن خداوند است.

وی تأکید کرد: مسئولیت در جمهوری اسلامی به عنوان خدمت به مردم است و منت بر آنان نیست، این موضوع و اصل مهم نه تنها در سیستم قضایی بلکه برای در تمامی همه ارکان نظام اسلامی حکمفرماست.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ورود به امر قضا را موضوعی بسیار خطیر و مهم تلقی کرد و افزود: کسی که قبول مسئولیت می‌کند باید برای خداوند کار کند؛ چراکه مسئولیت چیزی جز خدمت به مردم و کشور ندارد.

وی تصریح کرد: آنجایی که انسان بتواند در کوران مشکلات جلو برود هنر است خوشبختانه شاخص‌های استان مرکزی از ابعاد مختلف قابل قبول و موفقیت استان در مبارزه با کرونا بسیار قابل تقدیر است که این موفقیت‌ها قطعا با همدلی و مشارکت همه حاصل شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگر از سخنان خود تأکید کرد: مبارزه با فساد لازمه پویایی اقتصادی و جهش تولید است و این مبارزه به صورت مستمر، جدی و به‌گونه‌ای که منجر به تعطیلی واحدهای اقتصادی و صنعتی نشود، دنبال خواهد شد.

وی نامگذاری شعار سال با محوریت مباحث اقتصادی و توجه به مبانی الهی از سوی رهبری را اقدامی بسیار مهم دانست و گفت: نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید بر اساس انجام مطالعات و مشورت‌ها بوده و این تلاش برای تحقق این شعار مهمترین ساز و کار برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

به‌گفته حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در شرایط جنگ اقتصادی کشور  نیازمند قوانین و مقررات کارا و مؤثر هستیم، بسیار لازم است در این شرایط همه توان و ظرفیت‌ها باید همسو و در راستای یکدیگر باشند، تا بتوان وضعیت کنونی را مدیریت و امور را در موقعیت کنونی هدایت کرد.

وی همچنین به تمدید مرخصی برخی زندانیان هم اشاره کرد و افزود: با مشاهده اولین موارد از ابتلا به کووید ۱۹، قوه قضائیه با هدف سلامت زندانیان تلاش‌های بسیاری داشته و ضمن آماده کردن ملزومات و تجهیزات بهداشتی برای مددجویان ندامتگاه‌ها همه توان را به‌کار گرفته تا زندانیانی که حضور آنان در جامعه ضرری ندارد، بتوانند از مرخصی استفاده کنند. خوشبختانه مورد کرونایی در زندان‌ها شاهد نبودیم. جهت حفظ سلامتی شمار زیادی از زندانیان به مرخصی فرستاده شدند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای اضافه کرد: پیش از پایان فروردین ماه دستورالعملی با حضور رئیس قوه قضائیه وجمعی از مسئولان مربوطه تهیه شد که بر اساس آن مرخصی برخی زندانیان تمدید و افرادی که مشمول عفو می‌شدند توانستند آزاد شوند، اما مددجویانی که از شرایط لازم برای تمدید مرخصی برخوردار نبودند به زندان باز گردندانده شدند.

معان اول رئیس قوه قضائیه بابیان این مطلب که افزایش سرمایه‌گذاری، اشتغال و امنیت در استان قابل توجه است، اظهار کرد: این توفیق در سایه  همدلی و اتحاد مسئولان استانی حاصل شده است.

وی همچنین به تعطیلی برخی واحدهای اقتصادی و صنعتی کشور و استان مرکزی در جریان انتشار ویروس کرونا هم اشاره کرد و گفت: تعطیلی این بنگاه‌های اقتصادی مشکلاتی به همراه داشته است و باید با برنامه‌های هوشمندانه و مؤثر ضمن کمک به مردم برای مسائل پسا کرونا نیز تدبیر شود.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای بابیان وجود ۵۰۰ پرونده خلاف شرع بیّن(ارایه حکم بر خلاف شرع بین) در مدت پنج سال گذشته در استان مرکزی، اضافه کرد: می‌طلبد با انجام مطالعه آسیب‌شناسی و توجه بیشتر مسئولان از بروز مجدد این مشکلات جلوگیری شود.

معاون اول قوه قضائیه اضافه کرد: مطالبی را که در این نشست مطرح شد یادداشت کرده و پیگیری می‌کنم، بحث مشکلات واحد تولیدی در ساوه و مشکلاتی که با بانک پارسیان دارد، بحث آذرآب، ماده 477 و غیره از جمله مباحثی بود که یادداشت شد، اما باید آخرین گزارش به شکل تکمیلی ارائه شود تا بتوانیم پیگیری بهتری داشته باشیم. همچنین در پرونده‌های قصاصی که عقب بودیم به روز شدیم، ماده 477 تقریبا به روز بوده و منتظر رأی دیوان است.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، معاون قضایی دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس به‌عنوان رئیس کل دادگستری مرکزی معارفه و از زحمات حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی که قریب به 5سال سمت رئیس کلی این دستگاه را برعهده داشت تقدیر شد.

همچنبن طی حکمی، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی به سمت رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی منصوب شد.

انتهای پیام
captcha