اقدام جوانان قرآنی اردبیل به راه‌اندازی کاروان «آیه‌های نور»
کد خبر: 3892456
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

اقدام جوانان قرآنی اردبیل به راه‌اندازی کاروان «آیه‌های نور»

مؤسسه «ندای آیه‌های نور» در راستای ترویج فرهنگ انس با قرآن کریم، کاروان آیه‌های نور را با حضور قاریان و فعالان قرآنی راه‌اندازی کرده است.

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه فرهنگی «ندای آیه‌های نور» در شهرستان اردبیل فعالیت قرآنی خود را از سال 96 با کسب مجوز از سوی اداره کل ورزش و جوانان آغاز کرد. در این مدت برنامه و مجالس قرآنی بسیاری انجام شد که می‌توان به «کاروان قرآنی» اشاره کرد.

مؤسسه آیه‌های نور اردبیل متشکل از قاریان و حافظان جوان و ممتاز کشوری، گروه تواشیح و هم‌خوانی نوجوانان این استان است.
نخستین دوره کاروان آیه‌های نور با برنامه‌ریزی و مشارکت بین کمیته قرآنی اردبیل و مؤسسه در دهه فجر سال 97 انجام گرفت. هدف از برپایی کاروان آیه‌های نور، ترویج و تشویق مردم به برنامه‌های قرآنی به ویژه جوانان و نوجوانان است.
در این کاروان قرآنی، قرآنیان مؤسسه در قالب گروهی متشکل از قاریان منتخب کشور، مجری، گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی، حافظان قرآن، مداح و غیره به اجرای برنامه در شهرستان‌های مختلف پرداختند که با استقبال بسیار خوبی روبرو شد.
در اجرای نخستین کاروان آیه‌های نور، 22 برنامه و در دومین دوره با نام کاروان رمضانی آیه‌های نور، 20 برنامه و همچنین سومین دوره کاروان آیه‌های نور نیز در دهه فجر 98 با برنامه‌های متنوع انجام گرفت.
این طرح قرار است با همکاری مساجد، پایگاه‌های بسیج، سپاه پاسداران و نهادهای دولتی به صورت طرح ملی در همه شهرستان‌ها برگزار شود. برنامه کاروان قرآنی در سال 99 مقرر بود در ماه رمضان انجام شود که در حال حاضر با وضعیت بحران کرونا، این برنامه نامشخص است، اما مؤسسه در فضای مجازی به فعالیت‌هایی پیرو «شعار در خانه بمانیم» با محتوای بیان قطعه‌ای از سوره‌های قرآن، اقداماتی انجام داده است.

گفتنی است؛ کاروان قرآنی تاکنون با همکاری معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل برپا شده است.

انتهای پیام
captcha