آغاز فعالیت‌های آموزشی «محمدمهدی بحرالعلوم» در بستر فضای مجازی
کد خبر: 3890077
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷

آغاز فعالیت‌های آموزشی «محمدمهدی بحرالعلوم» در بستر فضای مجازی

یکی‌ از حافظان بین‌المللی قرآن کریم اقدام به ارائه آموزش قرآن‌کریم در دو سطح در بستر فضای مجازی کرده است و فعالیت رسمی خود را از روز ولادت امام زمان(عج) آغاز خواهد کرد.

آغاز فعالیت‌های آموزشی «محمدمهدی بحرالعلوم» در بستر فضای مجازی

به گزارش ایکنا؛ همزمان با نیمه شعبان و میلاد با سعادت حضرت مهدی(عج) محمدمهدی بحرالعلوم، حافظ بین‌المللی قرآن کریم‌ اقدام به راه‌اندازی‌ کلاس آموزش قرآن کریم در بستر فضای مجازی کرده است تا از این طریق بخش بیشتری از علاقه‌مندان به کلام وحی امکان استفاده از تجربیات این حافظ قرآن کریم را داشته باشند.
بحرالعلوم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اعلام این‌ خبر، گفت: با توجه به فراگیر شدن فضای مجازی و تقاضای علاقه‌مندانی که در شهرهای مختلف هستند و امکان دسترسی حضوری به برخی آموزش‌ها ندارند، تلاش شده است تا با استفاده از بسترهای فضای مجازی، آموزش حفظ قرآن کریم را پیگیری کنیم.
وی افزود: بر همین اساس، این آموزش‌ها در دو بخش برنامه‌ریزی شده است. در یک بخش مطالب نظری و تئوری چگونه حفظ کردن و چرایی حفظ قرآن‌ کریم است که به صورت فیلم یا صوت و متن به صورت رایگان در بستر شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و روبیکا هم زمان با عید نیمه شعبان آغاز خواهد شد و در مرحله دوم‌ علاوه بر این فضاها، آموزش‌ها در بستر شبکه‌های دیگری همچون ایتا و بله ادامه خواهد یافت.
این حافظ کل قرآن کریم در مورد آموزش‌هایی که قرار است ارائه شود، گفت: تا قبل از این، در مراکز مختلف از جمله صدا و سیما به صورت پراکنده بخش‌هایی از این آموزش‌ها ارائه شده است، اما از این پس آموزش‌های بیشتری به صورت متمرکز از طریق این کانال‌ها عرضه می‌شود.
بحرالعلوم به ارائه آموزش‌های کارگاهی در این فضا نیز اشاره و اظهار کرد: این نوع آموزش با حضور استاد و قرآن‌آموز اجرا می‌شود و بر نتیجه کار قرآن‌آموز نیز نظارت می‌شود. برای این موضوع تلاش شده است از طریق شبکه‌های مجازی که امکان ارتباط صوتی و تصویری وجود دارد، کارگاه‌ها برگزار و آموزش‌های تخصصی ارائه شود. در حال حاضر تصمیم گرفته شده است تا کارگاه‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شود و در آینده با عادی شدن شرایط، آموزش‌های کارگاهی به صورت حضوری برگزار می‌شود.
این حافظ کل قرآن با تأکید بر اینکه آموزش‌های کارگاهی برخلاف دیگر آموزش‌ها برای قرآن‌آموزان دارای هزینه است، تصریح کرد: با توجه به اینکه برای این نوع فعالیت‌ها یک‌ نظام‌نامه از سوی سازمان دارالقرآن الکریم تهیه شده است، تلاش کرده‌ایم تا فعالیت‌ها در این عرصه بر اساس همان نظام‌نامه باشد و برای عموم قابل استفاده باشد.
بحرالعلوم در مورد انتخاب شبکه‌ها برای ارائه آموزش‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه هر کدام از مخاطبان از بخشی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و تقریباً شبکه‌ای وجود ندارد که همه متفقاً از آن استفاده کنند، لذا با وجود اینکه راحت‌تر بود تا در یک شبکه فعالیت داشته باشیم، تصمیم‌ گرفته شد تا از تمامی فضای موجود استفاده شود. اگر‌ استقبال از این‌ کار خوب باشد، تلاش خواهیم‌ کرد تا از شبکه‌های دیگر هم استفاده کنیم. همچنین تلاش می‌شود در آینده آموزش‌هایی که در استان‌ها یا در صدا و سیما ارائه می‌دهم را نیز در این‌ کانال‌ها بارگذاری کنیم تا هم‌افزایی در این زمینه صورت بگیرد.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از ابتکار ایکنا در اجرای طرح خانه‌های نورانی در ایام نوروز که باعث ترغیب بیشتر برای راه‌اندازی آموزش قرآن در فضای مجازی شده است، قدردانی کرد و گفت: همینطور تلاش می‌شود تا از جربیاتی که در رادیو قرآن و شبکه قرآن که طرح‌های آموزش قرآن به صورت غیرحضوری اجرا می‌شود نیز استفاده شود تا بسته‌های‌ آموزشی مناسبی برای علاقه‌مندان فراهم شود.
بحرالعلوم در مورد برگزاری جلسه حضوری آموزش قرآن خود که تا قبل از شیوع ویروس کرونا دایر بود، گفت: فضای مجازی با تمام محاسنی که دارد، اما بحث هم‌نفسی استاد و قرآن‌آموز که در آموزش مهم است را ندارد، بنابراین حداقل جلسات حضوری به خصوص جلسه امامزاده پنج تن(ع) لویزان را خواهم داشت.‌
یادآور می‌شود، کانال‌های آموزشی محمدمهدی بحرالعلوم با عنون «ذکر 114» در بسترهای مختلف قابل دسترس است. در واتساپ با جستجوی https://chat.whatsapp.com/IRV4kC7CRrhLL00UZdk4bJ قابل دسترسی است. همچنین در روبیکا https://rubika.ir/zekr__114، در تلگرام zekr_quran114@ و در اینستاگرام نیز به آدرس zekr_quran قابل دسترسی است.

آغاز فعالیت‌های آموزشی «محمدمهدی بحرالعلوم» در بستر فضای مجازی

انتهای پیام
captcha