بازگشت به اصل قرآن در رأس امور کشورهای اسلامی باشد
کد خبر: 3883579
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

بازگشت به اصل قرآن در رأس امور کشورهای اسلامی باشد

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه با محکوم کردن جنایات هندوهای دهلی علیه مسلمانان گفت: مسلمانان جهان برای ایستادگی مقابل دنیای کفر باید به اصل قرآن و اسلام بازگشت داشته باشیم و وحدت و یکپارچگی را در اولویت امور قرار دهیم.

مسلمانان دهلیماموستا هاشم نوری، امام جمعه شهرستان قروه، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با محکوم کردن جنایات هندوها در شهر دهلی علیه مسلمانان تأکید کرد: آمریکای جنایتکار در رأس جنایات علیه مسلمانان هندی قرار دارد و با سیاست اسلام‌هراسی به دنبال اهداف و مقاصد شخصی و شوم خود در تمام جهان به ویژه کشورهای اسلامی است.

ماموستا نوری اظهار کرد: جنایات‌ وحشیانه هندوها علیه مسلمانان نیز در ادامه این سیاست نابخردانه آمریکا بوده است چراکه آغاز این اقدامات وحشیانه هندوها بعد از سفر ترامپ به این کشور بوده است. هندوها در ادامه سیاست اسلام‌هراسی آمریکای جهانخوار اقدام به سوزاندن خانه‌ها، مساجد و کشتار بیرحمانه مسلمانان هندی کره‌اند و به مسلمانان حق زندگی کردن در شهر دهلی را نمی‌دهند.

عدم اتحاد و یکپارگی مسلمانان جهان

وی بیان کرد: عدم اتحاد و یکپارچگی مسلمانان در سراسر جهان یکی دیگر از مشکلات اصلی است که موجب دست‌درازی دشمنان اسلام به کشورهای اسلامی شده است. آنچه را که آمریکا و هم پیمانانش از آن با عنوان سازمان ملل و حقوق بشر نام می‌برند، دروغی بیش نیست، چرا که در هر جای جهان از جمله میانمار، سوریه، عراق و امروز نیز در هندوستان مسلمانان مورد تعرض و تعدی قرار گرفته‌اند، سازمان حقوق بشر هیچگونه عکس‌العملی نداشته و سکوت کرده است.

امام جمعه قروه ادامه داد: دنیای کفر امروز با وجود اختلافات بسیار فکری، اجتماعی و ... برای دستیابی به اهدافشان علیه مسلمانان با هم متحد شده‌اند امروز ما مسلمانان جهان نیز برای ایستادگی مقابل دنیای کفر باید به اصل قرآن و اسلام بازگشت داشته باشیم و وحدت و یکپارچگی را در اولویت امور قرار دهیم. دین اسلام و امت اسلام به تعبیر قرآن امت واحده هستند و در این راستا هر جا که مسلمانی مورد تعرض و آسیب قرار گیرد، مسلمانان جهان باید اعتراض خود را نسبت به این تعرض و دست درازی دشمنان اعلام کنند.

انعکاس موج اعتراض به کشتار مسلمانان هندی

وی تصریح کرد: ما مسلمانان جهان باید خشم و اعتراض خود نسبت به کشتار مسلمانان به دست هندوها را اعلام کنیم و از حقوق سایر مسلمانان جهان دفاع کنیم.

امام جمعه شهرستان قروه انعکاس موج اعتراض به کشتار مسلمانان را رسالت اصلی رسانه‌های جمعی دانست و افزود: در این برهه زمانی رسانه‌های جمعی نباید سکوت اختیار کنند چراکه این حق فردی نیست که به خاطر بر زبان آوردن کلمه شهادتین مورد تعرض و تعدی قرار گیرد.

وی با قدردانی از اعتراض وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به این جنایات یادآور شد: بزرگان و علمای دینی نیز باید با انتشار بیانیه‌ای موج اعتراض خود را نسبت به این اقدامات وحشیانه علیه مسلمانان هندی اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha