ضدعفونی بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3882075
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

ضدعفونی بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف‌وامورخیریه چهارمحال‌وبختیاری گفت: از هفته گذشته طبق بخشنامه کل به تمامی هیئت امنا و خادمان امامزاده‌های استان ابلاغ شده است که مسیر ورود و خروج زائران و ضریح‌های متبرکه را ضدعفونی کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مهرابی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف‌وامورخیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری در رابطه با ضدعفونی شدن بقاء متبرکه استان، بیان کرد: از هفته گذشته طبق بخشنامه کل به تمامی هیئت امنا و خادمان امامزاده‌های استان ابلاغ شده است که مسیر ورود و خروج زائران و ضریح‌های متبرکه را ضدعفونی کنند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد جانماز و چادر نمازهای موجود در امامزاده شست‌وشو شوند و حتی‌الامکان تا بهبود اوضاع مورد استفاده قرار نگیرند، همچنین زائران برای انجام مناسک دینی از مُهرها و ادعیه شخصی خود استفاده کنند.

حجت‌الاسلام مهرابی افزود: طبق این بخشنامه مقرر شد خادمان بقاع از ماسک و دستکش استفاده کنند و در صورت امکان ماسک و دستکش به زائران نیز هدیه دهند.

 معاون فرهنگی اداره کل اوقاف‌وامورخیریه استان با بیان اینکه اعتبارات لازم برای ضدعفونی بقاع متبرکه از سمت مدیران فرهنگی و موقوفات هر بقعه صورت می‌پذیرد، گفت: سلامت زائران برای ما بسیار مهم است و هر کاری را برای رفاه حال و سلامت زائرانِ نوادگان ائمه اطهار(ع) انجام می‌دهیم، همچنین امامزاده‌ها از حیث خدمات رفاهی مانند سرویس‌های بهداشتی از نظر تحت نظارت هستند.

وی در پایان گفت: از پنج‌شنبه 8 اسفندماه سرکشی به بقاع متبرکه آغاز شده که در صورت کوتاهی در هر کدام از بندهای بخشنامه با هیئت امناء امامزاده برخورد می‌شود و گزارشی از کمبودها به اداره‌کل ارسال خواهد شد.

انتهای پیام
captcha