معاون اول رئیس جمهور آمادگی چهارمحال‌وبختیاری در برابر سیلاب را پیگیری کرد
کد خبر: 3881430
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

معاون اول رئیس جمهور آمادگی چهارمحال‌وبختیاری در برابر سیلاب را پیگیری کرد

معاون اول رئیس جمهور در ارتباط تلفنی با استاندار چهارمحال‌وبختیاری، پیگیر آمادگی این استان در برابر سیلاب پیش‌رو شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال‌وبختیاری، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، ششم اسفندماه در تماس تلفنی با اقبال عباسی، استاندار چهارمحال‌وبختیاری در خصوص میزان آمادگی مدیریت ستاد بحران استان در برابر سیلاب پیش‌رو به گفت‌وگو پرداخت و بر حفظ این آمادگی تا پایان رفع خطر سیلاب تأکید کرد.

استاندار در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به احتمال وقوع پدیده سیلاب در استان، گفت: تمامی نیروهای عضو شورای هماهنگی مدیریت این استان در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند و برای مقابله با هرگونه سیلاب احتمالی ناشی از این موج بارندگی در چهارمحال‌وبختیاری ۴۲ گروه راهداری، ۲۹۷ دستگاه انواع ماشین‌آلات، ۴۶۰ نیروی انسانی، ۲۰ پایگاه جمعیت هلال احمر و ۵۳ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در استان به حالت آماده‌باش کامل درآمده است.

عباسی تأکید کرد: علاوه بر آماده‌باش شورای هماهنگی مدیریت چهارمحال‌وبختیاری برای مقابله با پدیده احتمالی جاری شدن سیلاب در این استان، مرخصی تمامی اعضای این شورا لغو شده است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی ورود سامانه بارشی پر قدرت به چهارمحال و بختیاری تخلیه 2 روستای "محمودآباد" و "دره‌شیخ‌عالی" شهرستان کوهرنگ با فوریت انجام شد.

عباسی تصریح کرد: با توجه به تاکید فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان، لایروبی سریع رودخانه‌های این استان در دستورکار قرار گرفت.

یادآوری می‌شود، استاندار برای مدیریت میدانی کاهش خطرات ناشی از سیلاب و آماده‌سازی امکانات و زیرساخت‌های کوهرنگ در برابر سیل احتمالی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به عنوان فرمانده ستاد مدیریت بحران، روز سه‌شنبه در این شهرستان مستقر شد.

عباسی به همراه جمعی از مدیران عضو ستاد مدیریت بحران و ۳ تیم کاری، در شهرستان کوهرنگ تا پایان رفع خطرات سیلاب پیش‌رو مستقر خواهد بود.

 

انتهای پیام
captcha