تاکید قره‌شیخلو به برگزاری باشکوه مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3878586
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

تاکید قره‌شیخلو به برگزاری باشکوه مسابقات بین‌المللی قرآن

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برگزار بی‌روح مجالس قرآنی تاثیر منفی بر سابقه قرآنی کشور خواهد گذاشت، نسبت به برگزاری هر چه باشکوه‌تر سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تأکید کرد.

تاکید قره‌شیخلو به برگزاری باشکوه مسابقات بین‌المللی قرآنبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهدی قر‌ه‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، 24 بهمن‌ماه در نشست هم‌اندیشی با مدیران موسسات قرآنی مشهد در اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مشهد مقدس، حضور قرآنیان و پرشور کردن یک جلسه قرآنی این زمینه را ایجاد می‌کند تا جایگاه قرآنیان ارتقاء یابد، اما اگر همین مجالس قرآنی سرد و بی‌روح و کم‌جمعیت باشد، قطعا تاثیر منفی بر سابقه قرآنی کشور خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: این نشست در راستای بحث و تبادل نظرات و ارائه پیشنهادات جامعه قرآنی استان برگزار شده تا از نظرات جمع در جهت کیفیت‌بخشی به اجرای هر چه بهتر این دوره از مسابقات استفاده شود.

قره‌شیخلو عنوان کرد: مراسم افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم همزمان با جمعه 22 فروردین ماه ساعت 16 با حضور میهمانان خارجی و جامعه قرآنی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: جریان مسابقات در بخش آقایان و طلاب در تالار قدس حرم مطهر رضوی در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه مصادف با 23، 24 و 25 فروردین در دو نوبت صبح و بعدازظهر اجرا و در بخش بانوان با توجه به اینکه تعداد متسابقان کم است، همزمان با 23 فروردین‌ماه و طی یک روز در دو نوبت صبخ و عصر در تالار بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص مراسم اختتامیه مسابقات قرآن بیان کرد: برگزاری مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم همزمان با سه شنبه 26 فروردین ماه ساعت 16 الی 18 در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده است.

وی ابراز کرد: علاوه بر میزبانی از میهمانان ایرانی نیز شاهد حضور میهمانان، خوشنویسان، قاریان، مترجمان قرآن و داوران از کشورهای خارجی هستیم و در حاشیه مسابقات نیز رونمایی از چندین ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف و نشست با خوشنویسان قرآنی پیش‌بینی شده است و در مجموع فضای مختلفی در این چند روز ایجاد خواهد شد.

موسسات قرآنی چراغ مسابقات گرم کنند

قره‌شیخلو تصریح کرد: انتظار ما از مجموعه‌های قرآنی در استان این است که چراغ این برنامه را گرم کرده و روشن نگه دارند. این طور نباشد که برای تکمیل ظرفیت یک سالن 700 نفره مشکل داشته باشیم، لذا از جامعه قرآنی استان برای حضور پرشور در راستای برگزاری باشکوه مسابقات قرآنی دعوت می‌شود، چرا که با اراده جامعه قرآنی استان جمعیت زیادی پای کار خواهد آمد.

وی افزود: در این شرایط حساس با توجه به مسائل داخلی کشور و مسائل بین‌المللی باید همه دست به دست هم دهیم تا این مسابقات که به نام قرآن و در جوار عترت و مرکز تشیع برگزار می‌شود، ضمن اینکه اولین بار است که علاوه بر برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه اجرای جریان مسابقات در حرم مطهر برگزار خواهد شد، لذا باید به برگزاری باشکوه این مسابقات اهتمام کرده تا برای همیشه در اذهان میهمانان به ویژه آن عده که از سایر کشورها در این مراسم حضور خواهند یافت، ماندگار شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: امیدواریم در جریان اجرای مسابقات قرآن که در بخش آقایان طی سه روز پیش‌بینی شده، با حضور پرشور قرآنیان استان باشکوه بهتری برگزار شود که این نیز برنامه‌ریزی مدیران موسسات قرآنی را در راستای تبلیغ به منظور حضور جامعه قرآنی می‌طلبد.

قره‌شیخلو گفت: مدیران موسسات قرآنی در واقع برای برگزاری هرچه باشکوهتر این مسابقات به عنوان یک مبلغ باشند تا مسابقات قرآن درخور شأن اهل بیت(ع) برگزار شود و شرکت‌کنندگان این دوره هر زمان یادی از این از مسابقات کردند، بگویند بهترین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مشهد برگزار شده است.

برنامه‌های جانبی در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

وی بیان کرد: برنامه‌های جانبی در کنار برگزاری مسابقات نیز پیش‌بینی شده که از آن می‌توان به ایجاد فضای قرآنی در کلیه شهرستان‌های استان اشاره کرد که این برنامه تحت عنوان اعزام کاروان قرآنی به شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: اجرای برنامه قرآنی یک هفته قبل از آغاز مسابقات تا پایان مراسم اختتامیه و طی دو هفته در 30 شهرستان استان از سوی آستان قدس رضوی و سایر نهادهای قرآنی تدارک دیده شده است.

وی برپایی خیمه قرآنی در سطح شهر را به منظور جذب گروه کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های این ایام در مشهد برشمرد و عنوان کرد: این طرح در قالب قرآن بخوان و جایزه بگیر برای ایجاد انگیزه قرآنی بین قشر کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: رسانه‌ها از جمله صدا و سیمای ملی و استانی برای اطلاع‌رسانی نیز ذهنیتی را ایجاد کنند تا مردم استقبال خوبی از این برنامه‌ها داشته باشند.

اوقاف از حالت تصدی خارج می‌شود

وی در خصوص برنامه قرآنی اوقاف در سال 99 تصریح کرد: سیاست سازمان اوقاف وامورخیریه در سال 99 این است که این سازمان از حالت تصدی در امور قرآنی خارج شده و امور اجرایی فعالیت‌های قرآنی را به موسسات بسپارد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: بر این اساس مقرر شده تا برنامه‌های قرآنی اوقاف توسط موسسات قرآنی توانمند پای کار اجرا شود، ضمن اینکه نقش راهبری، حمایتی و نظارتی سازمان اوقاف و امورخیریه مانند سابق وجود دارد.

قره شیخلو اظهار کرد: ما نباید در سازمان اوقاف و امورخیریه درگیر مسائل اجرایی در زمینه قرآنی شویم و باید این اجرایی شدن به ظرفیت مردمی انتقال یابد و در داخل بدنه اوقاف چیزی به نام تشکل قرآنی نباید داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما در هر استان یک اداره امور قرآنی در اداره اوقاف داریم که وظیفه مدیریتی دارد، لذا اجرا برنامه و عملیات باید به موسسات قرآنی توانمند سپرده شود و این برنامه ما در سال 99 است که امیدواریم با همکاری ادارات اوقاف و امورخیریه تا پایان سال 99 اجرایی شود و تعامل خوبی میان سازمان اوقاف و امورخیریه و موسسات جریان گیرد.

انتهای پیام
captcha