شوش میزبان ۱۸۰۰ دانش‌آموز قرآنی می‌شود
کد خبر: 3878350
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

شوش میزبان ۱۸۰۰ دانش‌آموز قرآنی می‌شود

مرحله قطبی هفدهمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز با شرکت ۱۸۰۰ دانش‌آموز از ۱۳ شهرستان در شوش برگزار می‌شود.

شوش میزبان 1800 دانش‌آموز قرآنی می‌شود

احمد الباجی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش شوش در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، از برگزاری مرحله قطبی مسابقات قرآن، عترت و نماز در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال میزبانی هفدهمین دوره مسابقات قرآنی، بعد از 17 سال به شوش واگذار شده از این رو تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره به کار خواهیم گرفت.

وی با اعلام اینکه مرحله قطبی مسابقات قرآن از 7 تا 10 اسفند در شوش برگزار می‌شود، افزود: این شهرستان میزبان 1800 دانش‌آموز از شهرهای اهواز (ناحیه 2 و ناحیه 4)، اندیمشک، سوسنگرد، بستان، حمیدیه، هویزه، شاوور، کارون، الوار گرمسیری، سردشت، شوش و دزفول است. افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات در حرم دانیال نبی(ع) برگزار می‌شود و دبیرستان دانشوران به عنوان محل برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده است.

الباجی با بیان اینکه 98 نفر از دانش‌آموز شهرستان شوش به مرحله قطبی راه یافتند، یادآور شد: از این تعداد 43 دانش‌آموز دختر و 55 دانش‌آموز پسر هستند که از میان 1000 دانش آموز در مرحله شهرستانی برگزیده شده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش شوش اظهار کرد: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در رشته‌های حفظ عمومی، حفظ ویژه، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر، مداحی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان، احکام، انشای نماز و انشای امام زمان(عج) برگزار شد.

وی در ادامه گفت: به منظور آماده‌سازی هر چه بهتر دانش‌آموزان شهرستان برای حضور در مرحله قطبی، کارگاه‌های آموزشی جهت تقویت مهارت‌ها، آشنایی با نمره‌دهی داوران و نحوه امتیازگیری در حال برگزاری است.

الباجی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های مذهبی و باستانی شهر شوش گفت: برگزاری محفل انس با قرآن، مسابقات فرهنگی، بازدید از قلعه باستانی و آرامگاه دعبل خزایی از جمله برنامه‌هایی هستند که در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن، برای دانش‌آموزان راه یافته به این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha