آغاز مرحله مقدماتی مسابقات قرآن در امارات
کد خبر: 3873222
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

آغاز مرحله مقدماتی مسابقات قرآن در امارات

گروه بین‌الملل ــ مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات قرآن جایزه «شیخه حصه بنت محمد آل نهیان» ویژه دانش آموزان و قرآن‌آموزان دختر امارات آغاز شد.

آغاز مرحله مقدماتی مسابقات قرآن در اماراتبه گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری رسمی امارات، مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات قرآن جایزه «شیخه حصه بنت محمد آل نهیان» امارات با مشارکت 381 شرکت کننده شامل 262 دانش‌آموز مدارس دولتی و غیر دولتی و 119 قرآن‌آموز مراکز حفظ قرآن از روز گذشته ،30 دیماه، کار خود را آغاز کرد.

مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات با همکاری اداره کل اوقاف و امور اسلامی امارات در چهار مرکز البیت متوحد در ابوظبی، هیلی در العین، زاید در الظفزه و الاتحاد در عجمان برگزار می‌شود و شرکت کنندگانی از شهرهای دبی، شارجه، عجمان، راس الخیمه، فجیره، خورفکان و أم القیوین در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با یکدیگر رقابت می‎کنند.

شیخه بنت سیف آل نهیان، نایب رئیس مؤسسه انسانی ـ علمی «سلطان بن خلیفه» امارات و مسئول برگزاری این رقابت‌ها در این باره گفت: هدف از برگزاری این مسابقات خدمت به قرآن کریم و تشویق نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان دختر به حفظ کتاب خدا و فراگیری علوم آن است.

این دوره از مسابقات در 11 رشته شامل حفظ سوره‌های کوچک قرآن برای معلولان ذهنی، حفظ یک جزء به همراه تجوید ویژه کودکان مهد کودک، کودکان مراکز حفظ قرآن و معلولان ذهنی، حفظ دو جزء به همراه تجوید برای دانش‌آموزان کلاس‌های اول و دوم ابتدایی و معلولان ذهنی، حفظ سه جزء به همراه تجوید ویژه دانش‌آموزان کلاس‌های سوم و چهارم و معلولان ذهنی، حفظ چهار جزء به همراه تجوید ویژه دانش‌آموزان کلاس‌های پنج و ششم و معلولان ذهنی، حفظ پنج جزء به همراه تجوید ویژه دانش‌آموزان کلاس‌های هفتم، هشتم و نهم و نوجوانان زیر 14 سال مراکز حفظ قرآن و معلولان ذهنی، حفظ 10 جزء ویژه دانش‌آموزان کلاس‌های دهم و یازدهم و قرآن آموزان زیر 16 سال مراکز حفظ قرآن و معلولان ذهنی و حفظ 15 جزء برای همه مراحل تحصیلی و دانش‌آموزان کشورهای عضو شورای همکاری‌ خلیج فارس و یمن و قرآن آموزان زیر 18 سال برگزار می‌شود.

همچنین در این دوره از رقابت‌ها بهترین صوت و لحن به همراه تجوید ویژه همه گروه‌های تحصیلی و قرآن‌آموزان زیر 18 سال و بهترین مدرسه و مرکز حفظ قرآن انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام
captcha