تشکیل ۴۵۷ حلقه تلاوت نور در کردستان در یادبود سردار سلیمانی
کد خبر: 3872451
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

تشکیل ۴۵۷ حلقه تلاوت نور در کردستان در یادبود سردار سلیمانی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان از تشکیل ۴۵۷ حلقه تلاوت نور در این استان خبر داد و گفت: ثواب این تلاوت‌ها به روح سردار سلیمانی هدیه می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان، امروز، 28 دی‌ماه در کارگروه کمیته فرهنگی ـ هنری مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر استان اظهار کرد: کمیته مساجد به‌منظور تبیین نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و فراهم‌سازی زمینه حضور و مشارکت هر چه بیشتر نمازگزاران مساجد در امر برنامه‌ریزی و برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آشنایی آنان با دستاوردهای انقلاب اسلامی و کمیته مساجد تشکیل شد.

وی با بیان اینکه هجدهمین آزمون قرآن و عترت در کشور، 11 بهمن و هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، عنوان کرد: 2 هزار و ۲۲۹ نفر در چهار گروه و ۱۵ رشته در هجدهمین آزمون قرآن و عترت کردستان ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان، با برشمردن برنامه‌های کانون‌های مساجد استان در گرامیداشت دهه مبارک فجر افزود: قرائت پنج آیه سوره اول سوره مبارکه فجر به‌صورت همخوانی توسط پرورش‌یافتگان محراب و منبر، اختصاص خطبه‌های نماز جمعه به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، تجلیل از 41 پیشکسوت در حوزه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی و معرفی پایتخت ملی فهما از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

گلباغی، همچنین از هدیه ثواب طرح تلاوت نور به روح بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی و سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در روز 22 بهمن خبر داد و گفت: 475 حلقه تلاوت نور در اجرای این برنامه در استان مشارکت دارند.

وی، از برگزاری 10 برنامه با محوریت تقریب مذاهب در سطح ۱۰ مسجد خبر داد و بیان کرد: بزرگداشت شهدای محله، تدوین زندگینامه ۵۶ شهید مسجدی، تقویت روحیه توانمندسازی آحاد جامعه، ترویج فعالیت‌های کتاب‌خوانی در قالب شنبه‌های کتاب‌خوانی، از دیگر برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر در استان است.

وی همچنین به فعالیت 427 کانون و کتابخانه روستایی در سطح استان اشاره کرد و افزود: کمترین اداره و سازمانی در روستاها وجود دارند که بتواند ظرفیت انجام کار فرهنگی را داشته باشند اما کانون‌های مساجد در سطح 427 مسجد روستایی استان فعالیت می‌کنند که زیر نظر امام جماعت اداره می‌شوند و کار فرهنگی را به بهترین شکل به انجام می‌رسانند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان، با اشاره به وجود 60 هزار مترمربع فضا در مساجد برای تربیت و آموزش بچه‌های مسجدی، یادآور شد: رویداد ملی فهما در راستای استفاده صحیح از این فضاها جهت حفظ سنگر مساجد و جذب، تعلیم و تربیت بچه‌های مسجدی در 575 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد استان اجرا می‌شود که از آن در برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر بهره‌برداری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha