تجلیل از اولین بانوی برتر جشنواره تلاوت‌های مجلسی
کد خبر: 3870619
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

تجلیل از اولین بانوی برتر جشنواره تلاوت‌های مجلسی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معصومه آلبوغبیش، اولین بانوی برتر جشنواره تلاوت‌های مجلسی و نماینده استان خوزستان در مرحله فینال فینالیست‌های چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی تجلیل شد.

آلبوغبیش

مرحله فینال فینالیست‌های چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی با عنوان جشنواره «فجر تلاوت» شامگاه جمعه، ۲۰ دی‌ماه در محل سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

در این مراسم از معصومه آلبوغبیش، اولین بانوی برتر جشنواره تلاوت‌های مجلسی و نماینده استان خوزستان تجلیل شد.

معصومه آلبوغبیش، قاری و مرتل قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: فعالیت قرآنی و شرکت در مسابقات قرآن دانش‌‌آموزی را از کلاس سوم ابتدایی آغاز کردم؛ دو مقام اول کشوری و دو مقام دوم کشوری دانش‌آموزی را به دست آورده‌ام و یک‌بار هم راه‌یافته به مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان شدم.

رقابت سخت جشنواره تلاوت‌های مجلسی در خوزستان 

وی بیان کرد: برای اولین‌بار جشنواره تلاوت‌گاهی برای بانوان بر گزار شد و در آن شرکت کردم. جشنواره در سطح خوبی برگزار شد و رقبای من هم از استادان قرائت در شادگان بودند. استقبال مردم هم بسیار خوب بود و خانمها از همه سنین در آن حضور داشتند و تا انتهای جلسه هم مشتاقانه به تلاوت‌ها گوش دادند. رقابت در جشنوار مجلسی سخت بود چون همه شرکت‌کنندگان استادان این رشته بودند.

آلبوغبیش درباره استادان خود گفت: از تجربیات و آموزش‌های سید جاسم موسوی که در کارگاه‌های دانش‌آموزی حضور داشت بسیار استفاده کردم. همچنین سید عدنان موسوی هم در مسابقات دانش‌آموزی در تجوید و وقف و ابتدا بسیار به من کمک کرد.

این قاری قرآن کریم بیان کرد: در شادگان هر هفته محفل انس با قرآن در دارالقرآن حضرت قائم برگزار می‌شود؛ در این محافل از دختران کوچک برای تلاوت استفاده می‌کنیم تا برای آینده باتجربه شوند.

وی درباره ظرفیت‌های شادگان گفت: وجود استادان پیشکسوتی مثل استاد نادیا داوودی، سید جاسم موسوی برای ما بسیار مفید بود؛ گرچه الان در شهرستان نیستند. جای خالی این استادان پیشکسوت در شهرستان محسوس است.

آموزش استعدادهای قرآنی کودک و نوجوان 

آلبوغبیش با تصریح به بی‌توجهی استان نسبت به برگزیدگان مسابقات قرآن گفت: سال گذشته به مسابقات دانش‌آموزی کشور اعزام شدیم؛ اما در استان از ما تقدیر نشد. شادگان در این مسابقات 4 رتبه کشوری به دست آورد اما متأسفانه آموزش و پرورش استان وشهرستان از ما تقدیر نکرد.

این برگزیده جشنواره تلاوت‌های مجلسی عنوان کرد: امسال در دارالقرآن حضرت قائم(عج) صوت و لحن و حفظ برای سنین کودک و نوجوان و بزرگسال آموزش می‌دهم. استعدادهای خوبی بین قرآن‌آموزان وجود دارد و اگر تحت آموزش قرار گیرند، از بهترین‌های استان و کشوری می‌شوند. هدف خودم هم برای آینده این است که تلاش کنم مدرس کارگاه و داور مسابقات قرآن شوم.

انتهای پیام
captcha