برپایی محافل قرائت قرآن به یاد سردار دل‌ها در مساجد گیلان
کد خبر: 3869263
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

برپایی محافل قرائت قرآن به یاد سردار دل‌ها در مساجد گیلان

گروه اجتماعی - مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان از برپایی محافل قرائت قرآن کریم به یاد سردار دل‌ها در مساجد خبر داد و بیان کرد: مجالس سوگواری به همراه سخنرانی با محوریت بیان رشادت‌ها و دلاورمردی‌های حاج قاسم سلیمانی در کانون‌های مساجد استان دایر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، شهادت را هنر مردان خدا دانست و اظهار کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با جانفشانی‌هایی که در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن در عرصه نبرد با استکبار جهانی داشت به زیبایی واژه شهادت را معنا کرد.

وی با بیان اینکه مالک اشتر زمان بی‌مهابا در عرصه‌های جهاد بین‌المللی حضور پررنگ و اثرگذار داشته است،‌ افزود: سردار سلیمانی خاطره شجاعان بین‌المللی را با چهره‌ای موفق از خود به جای گذاشت.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان شهادت سردار سلیمانی به دست آمریکا به وی جایگاهی ممتاز بخشیده است، تصریح کرد: به یقین مشیت الهی بر شهادت سردار بزرگ نظام اسلامی در این برهه از زمان به دست آمریکای جنایتکار دارای مواهبی هست که از اولین ثمرات آن می‌تواند برچیده شدن خیمه عنکبوتی استکبار از منطقه باشد و آن روز بسیار نزدیک است.

رضوانی‌نژاد تاکید کرد: استکبار جهانی با شهید کردن این اسوه اخلاق، اخلاص و جهاد جنایتی مرتکب شد که ضمن برچیدن دودمان خود در منطقه، موجب جاودان شدن سردار سلیمانی و مکتب مقاومت نزد ملت‌های مجاهد و شجاع همیشه تاریخ شد.

وی با اشاره به برنامه‌های کانون‌های مساجد گیلان در بزرگداشت سردار سلیمانی، عنوان کرد: به منظور تجلیل از این بزرگمرد، تمامی مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در آستانه شهادت حضرت فاطمه(س) سیاه‌پوش شده و برنامه‌های گرامیداشت این شهید سرافراز اسلام را برگزار می‌کنند.

این مسئول فرهنگی با اشاره به پخش آیاتی از کلام‌الله مجید از گلدسته‌های مساجد به نشانه عزای عمومی، گفت: قرائت سراسری سوره مبارکه فجر به مدت سه شب بعد از نماز جماعت مغرب و عشا در کانون‌های مساجد استان و اهدای ثواب آن به روح مطهر شهید عالیمقام حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه‌هاست.

وی از برپایی محافل قرائت قرآن کریم به یاد سردار دل‌ها در مساجد خبر داد و بیان کرد: مجالس سوگواری به همراه سخنرانی با محوریت بیان رشادت‌ها و دلاورمردی‌های حاج قاسم سلیمانی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان دایر است.

رضوانی‌نژاد خواستار مشارکت گسترده مدیران کانون‌های مساجد در پویش مردمی «سردار آسمانی» شد و خاطرنشان کرد: اقشار مختلف مردم و اهالی مسجد می‌توانند به این پویش با هشتک «#سردار-آسمانی» بپیوندند.

انتهای پیام
captcha