شرکت 453 نفر در کلاس‌های حفظ 3 جزء قرآن کریم در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3867528
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

شرکت 453 نفر در کلاس‌های حفظ 3 جزء قرآن کریم در چهارمحال‌وبختیاری

گروه فعالیت های قرآنی- رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری از شرکت 453 نفر در کلاس‌های حفظ 3 جزء قرآن کریم در مؤسسات و خانه‌های قرآن این استان خبر داد.

شرکت 453 نفر در کلاس‌های حفظ 3 جزء قرآن کریم در چهارمحال‌وبختیاری

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: تربیت حافظان قرآن کریم همواره از تأکیدات مقام معظم رهبری است و ما نیز امسال برای تربیت حافظان قرآن آموزش‌های متنوعی را در نظر گرفته‌ایم، زیرا حفظ قرآن کریم سرمایه ارزشمندی است و هر فردی قرآن را حفظ کند خواه‌ناخواه هم قرائتش ارتقا می‌یابد و هم در آیات قرآن تدبر می‌کند.

تقی‌پور با اشاره به اینکه برنامه‌های حفظ اداره امور قرآنی توسط مؤسسات و خانه‌های قرآنی اجرا می‌شوند، افزود: معانی والای قرآن کریم ابتدا به ذهن، سپس به قلب و بعد به تمامی جوارح انسان رسوخ پیدا کند و تنها از این طریق است که انسان می‌تواند به درجه حامل برسد.

رئیس اداره امور قرآنی گفت: ایمان به قرآن بسیار حیاتی است و اگر می‌خواهیم عالم بی‌عمل نباشیم باید یک برنامه اصولی برای تربیت نسل جوان قرآنی داشته باشیم و البته می‌دانیم که تهیه برنامه‌های کامل از این دست بسیار سخت خواهد بود ولی این بستگی به همت مدیران مراکز قرآنی دارد.

وی افزود: برای امسال هشت عنوان برنامه در راستای توسعه حفظ قرآن کریم در نظر گرفته‌ایم که حفظ 3 جزء کامل و پیوسته قرآن کریم یکی از آنها است و 453 نفر در استان از آموزش‌های این طرح بهره‌مند هستند.

تقی‌پور با اشاره به اینکه آزمون مربوط به حفظ 3 جزء پیوسته تا پایان بهمن ماه توسط داوران مجاز برگزار می‌شود، ادامه داد: دیگر آموزش‌های حفظ سال 98 در قالب حفظ جزء 30 قرآن، حفظ تخصصی، برگزاری همایش تخصصی حافظان و آموزش حفظ سور منتخب بود.

وی ادامه داد: حمایت از تربیت حافظان 5 جزء، آموزش حفظ کل قرآن کریم و برگزاری جلسات ثابت حفظ‌محور از دیگر برنامه‌های مربوط به توسعه حفظ قرآن کریم است که تا پایان امسال از طریق مؤسسات و خانه‌های قرآن اجرا می‌شوند.

انتهای پیام
captcha