ثبت ۲ هزار وقف جدید در کشور
کد خبر: 3866925
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲

ثبت ۲ هزار وقف جدید در کشور

گروه اجتماعی ــ رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۲۵۰ وقف جدید در کشور به ثبت رسیده است که شامل موقوفات اجتماعی، مذهبی، خیریه، انتفاعی و منفعتی می‌شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه شب گذشته، 6 دی‌ماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه چند وظیفه اساسی دارد که عبارتند از مدیریت موقوفات، اداره آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین انجام فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه برگزاری مسابقات قرآن و تربیت حافظ.

وی ادامه داد: در کنار این وظایف، بر اساس اجرای امینانه نیات واقفان، فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و خیریه نیز توسط سازمان اوقاف صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف با بیان این‌که در کشور ما، بر اساس وقف‌نامه‌ها 807 نوع نیت وقف وجود دارد، افزود: نیت واقف به‌عنوان سند بالادستی برای سازمان است؛ دقیقاً بر اساس آن نیت عمل می‌کنیم و به هیچ عنوان حق نداریم در آن تغییری ایجاد کنیم.

شرفخانی بیان کرد: موضوعی که طی این سال‌ها مغفول مانده بود، عنوان دوم سازمان یعنی «امور خیریه» بود. این موضوع مهم جدیداً مورد توجه قرار گرفته و از تیرماه امسال، مرکز امور خیریه سازمان راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: تلاش ما در این مرکز، این است که از ظرفیت موقوفات و مشارکت‌های مردمی جهت کمک، مساعدت و دستگیری از نیازمندان و مستمندان با رویکرد حفظ کرامت انسانی استفاده کنیم و در این راستا، با مؤسسات خیریه متعددی در ارتباط هستیم.

این مقام مسئول گفت: تکریم از خانواده‌ها و ایتام، بی‌سرپرستان یا بد‌سرپرستان، اشتغال و کارآفرینی برای خانواده‌های نیازمند، کمک به امر ازدواج و راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه با وام صفر درصد جزء اولویت‌های این مرکز است.

وی در ادامه با اشاره به موقوفات جدید کشور اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و 250 وقف جدید در سطح کشور به ثبت رسیده است که شامل موقوفات اجتماعی، مذهبی، خیریه، انتفاعی و منفعتی می‌شود.

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تا حدود سال‌ 88، معمولاً سالانه به‌طور متوسط 260 وقف صورت می‌گرفت، اما این رقم امروزه افزایش پیدا کرده که نشان از نهادینه شدن فرهنگ وقف در کشور است.

انتهای پیام
captcha