جهاددانشگاهی لرستان در حوزه‌های مختلف شاخص کشور است
کد خبر: 3866122
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

جهاددانشگاهی لرستان در حوزه‌های مختلف شاخص کشور است

گروه فرهنگی ــ رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان در حوزه‌های مختلف شاخص کشور است، گفت: فعالیت جهاد دانشگاهی استان الگوی اقتصادی مبتنی بر ظرفیت‌هاست.

فعالیت جهاد دانشگاهی مُدل اقتصادی مبتنی‌بر ظرفیت‌هاستبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدعلی‌نادر دهقانی، رئیس جهاددانشگاهی استان امروز دوشنبه، دوم دی‌ماه در بازدید محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان از جهاد دانشگاهی و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی استان برگزارشد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی سال ۸۲ در لرستان تاسیس شده و این درحالی‌است که این نهاد انقلابی با ۲۲ سال تاخیر در استان با لطف خدا، همت و روحیه و فرهنگ جهادی تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی لرستان در حوزه‌های مختلف شاخص کشور است، بیان کرد: هم‌اکنون این نهاد در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، پزشکی، فرهنگی و علمی و فناوری فعالیت دارد.

دهقانی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در عرصه‌های فوق مطرح است، در حوزه علم و فناوری و تولیدات ۱۳.۵ میلیارد تومان محصول با تلاش فناوران به فروش رسانده که این افتخاری برای این نهاد محسوب می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان این‌که استان لرستان دارای ظرفیت‌های خوبی است، بیان کرد: داوطلبانه، بی‌منت، جوانمردانه و جهادگرانه بخشی از بار بر زمین مانده توسعه استان در بخش پژوهش، آموزشی و رسانه‌ای را بر دوش گرفتیم و به این توانایی افتخار داریم و آینده را روشن می‌بینیم و تأثیرات این مسیر داوطلبانه را که شروع کرده‌ایم خواهیم دید.

دهقانی گفت: جهاد دانشگاهی استان در حوزه کشاورزی فعالیت‌های مؤثری داشته به‌گونه‌ای‌ که ۴۲ گونه گیاهی دارویی در معرض انقراض لرستان را احیاء و تجاری‌سازی کرده و این مهم اکوسیستم مبتنی بر فناوری است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان این‌که برخی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان الگوی اقتصادی جدید مبتنی‌بر ظرفیت‌هاست، افزود: در انتخابات پیش‌رو که مطالبه عمومی مردم است در کنار گروه مدیریتی، ستاد انتخابات لرستان و معاون سیاسی ـ امنیتی استان هستیم و خبرگزاری‌ها جهاد با تمام توان و ظرفیت خود برای شفاف‌سازی مسیر انتخابات بی‌منت و براساس مسئولیت اجتماعی عمل خواهند کرد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان تصریح کرد: در جریان انتخابات با وجود ایسنا و ایکنا مسیرهای درست را بیان خواهیم کرد؛ به نفع هیچ جریان خاصی فعالیت نخواهیم کرد و با همه توان و قابلیت خود در بخش‌های مختلف در خدمت ستاد انتخابات استان هستیم.

وی خطاب به معاون سیاسی، امنیتی لرستان تأکید کرد: هر کجا احساس کردید کاری سخت و نشدنی دارید در خدمت شما هستیم و موظف هستیم برای مردم شایسته پیشرفت استان تلاش کنیم که به آن اهداف ترسیم شده برسیم. 

دهقانی اضافه کرد: با توجه به این‌که پدران ما در عرصه هشت سال دفاع مقدس فداکاری کرده و حماسه‌ها خلق کردند ما نیز وظیفه داریم در عرصه‌های علمی و فناوری استان قدم‌های مؤثری در راستای اعتلا و توسعه آن برداریم.

انتهای پیام
captcha