تشکیل نهاد رهبری در دانشگاه‌ها؛ دستاورد وحدت حوزه و دانشگاه
کد خبر: 3864984
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲

تشکیل نهاد رهبری در دانشگاه‌ها؛ دستاورد وحدت حوزه و دانشگاه

گروه فرهنگی ــ رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگا‌ه‌های لرستان، در خصوص دستاوردهای وحدت حوزه و دانشگاه در چهل ساله اول انقلاب، گفت: تشکیل نهاد رهبری در دانشگاه‌ها دستاورد و ثمره وحدت حوزه و دانشگاه بود.

تشکیل نهاد رهبری در دانشگاه‌ها؛ دستاورد وحدت حوزه و دانشگاهبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌های استان، شامگاه سه‌شنبه، ۲۶ آذرماه در همایش «وحدت حوزه و دانشگاه» که با موضوع نقش حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب به میزبانی حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یک امر ایجادی بوده که نتیجه آن رسیدن به علم اسلامی بود.

وی با ذکر این مطلب که در چهل ساله اول انقلاب وحدت حوزه و دانشگاه تا حدودی ایجاد شده به بیان دستاوردهای وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و گفت: ثمرات این وحدت، جایگزینی دروس معارف بین دروس گرایش‌های مختلف دانشگاه است.

قدرتی با تأکید بر این‌که تشکیل نهاد رهبری در دانشگاه از ثمرات وحدت حوزه و دانشگاه است، اضافه کرد: بعد از چهل سال از انقلاب باید دانست که حوزه و دانشگاه مکلف به ادای دین نسبت به انقلاب هستند و احصای مسائل اسلامی و ارائه راهکارها برای حل مشکلات کشور از اهداف حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب است.

رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌های لرستان، بر لزوم شناسایی مشکلات و چالش‌های مبتلابه جامعه تأکید کرد و با یادآوری این مطلب که تنها جایی‌که می‌تواند مشکلات جامعه را گردآوری و تهیه کند حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها هستند، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه و بهره‌گیری از ظرفیت حوزویان و دانشگاهیان صاحب‌نظر به پیدا کردن راهکارهای برون‌رفت از مشکلات حل مسئله منتهی می‌شود.

انتهای پیام
captcha