483 ختم قرآن کریم از محل موقوفات قرآنی طرقبه شاندیز
کد خبر: 3864416
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
از ابتدای سال اجرا شد؛

483 ختم قرآن کریم از محل موقوفات قرآنی طرقبه شاندیز

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره اوقاف و امورخیریه طرقبه شاندیز گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون تعداد 483 ختم کامل قرآن کریم از محل اجرای نیت موقوفات قرآنی این شهرستان انجام شده است.

حجت‌الاسلام حبیب صادقی، رئیس اداره اوقاف و امور‌خیریه طرقبه شاندیز در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ بیان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون تعداد 483 ختم کامل قرآن کریم به ارزش ۱۴ میلیارد ریال از محل اجرای نیات موقوفات قرآنی شهرستان طرقبه شاندیز انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه بعضی از موقوفات قرآنی با نیت «قرآن‌خوانی در حرم مطهر امام رضا(ع)»  وقف شده اند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۵۷ ختم کامل قرآنی در محل حرم مطهر امام رضا(ع) و تعداد ۳۲۶ ختم کامل قرآن کریم نیز به‌صورت آزاد انجام شده است.
حجت‌الاسلام صادقی تأکید کرد: این ختم‌های قرآنی از محل عواید و درآمد اجرای نیت بالغ بر ۱۰ موقوفه قرآنی در سطح شهرستان طرقبه شاندیز انجام شده، که موقوفه قرآنی «محمد ناصرخان ظهیرالدوله» واقع در منطقه ویرانی شاندیز با نیت قرائت قرآن و کمک به فعالیت‌های قرآنی، از شاخص‌ترین موقوفات قرآنی شهرستان است.
وی با اشاره به اینکه طرقبه شاندیز از نظر ثبت موقوفات قرآنی در کشور کم‌نظیر است، افزود: این ۱۰ موقوفه قرآنی بیشتر در روستاهای دهبار، جاغرق، عنبران، طرقدر، ازغد و محله حصار شهر طرقبه قرار دارند.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه طرقبه شاندیز بیان کرد: کمک به برپایی مجالس و محافل قرآنی و جلسات قرآنی در سطح استان خراسان رضوی و شهرستان طرقبه شاندیز، حمایت و مساعدت مالی به برنامه‌های قرآنی در مدارس با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس و تشویق دانش‌آموزان به شرکت در فعالیت‌های قرآنی و همچنین دارالقرآن اوقاف شهر طرقبه، از دیگر برنامه‌های قرآنی اجرا شده از محل عواید و درآمد اجرای نیت موقوفات شهرستان است.
وی اظهار کرد: ۱۰۰موقوفه قرآنی متصرفی وغیرمتصرفی در سطح این شهرستان وجود دارد که با نیت خریداری قرآن، قرائت قرآن، محافل قرآنی، خریداری کتب علوم قرآنی، حمایت از قاری قرآن، تبلیغ و ترويج فرهنگ قرآنی وقف شده است.
حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه بیشترین ختم‌های قرآنی توسط بانوان انجام شده، اظهار کرد: ختم‌های قرآنی در حرم مطهر رضوی، مؤسسات قرآنی و خیریه‌ها در مشهد و شهرهای اطراف توسط مربیان طرح حفظ، مربیان و بانوان قرآنی دارالقرآن اوقاف طرقبه شاندیز و خراسان رضوی و بانوان و آقایان دارای شرایط صحیح‌القرائت و نیازمند مساعدت مالی اجرا شده است.
یادآور می‌شود، سال ۹۷ نیز تعداد ۷۰۰ ختم کامل قرآن کریم با هزینه یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از محل موقوفات قرآنی این شهرستان اجرای نیت شد.
اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha