۵۲۸ مسجد در چهارمحال و بختیاری نیازمند تکمیل و بازسازی است
کد خبر: 3864317
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

۵۲۸ مسجد در چهارمحال و بختیاری نیازمند تکمیل و بازسازی است

گروه فرهنگی ــ مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال‌وبختیاری از وجود یک‌هزار و ۱۰ مسجد در استان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد، ۵۲۸ مسجد نیاز به تکمیل و بازسازی دارند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا ملک‌محمدی ۲۴ آذرماه در دومین جلسه شورای سیاستگذاری امور مساجد چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مساجدی هستند که مورد استفاده قرار می‌گیرند اما ساخت آن‌ها هنوز کامل نیست و نیازهایی همچون حصارکشی و ... دارد که می‌طلبد مسئولان و خیران در این زمینه همت کنند تا بتوان این مساجد را برای مؤمنان آماده کرد.

 حجت‌الاسلام ملک‌محمدی به مهم‌ترین تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: متأسفانه مسجدی در مسکن مهرهای برخی شهرهای استان از جمله بن، سامان، فرادنبه، لردگان و شلمزار ساخته نشده است که مقرر شد این مهم در دستور کار قرار گیرد و برای ساکنان این محله‌ها مسجد بنا شود.

در ادامه اقبال عباسی، استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: شناسایی و نیاز سنجی در ساخت مساجد مهم‌تر از ساماندهی آن‌ها است زیرا اگر شناسایی و مقدمات آن صورت گیرد مردم خود در ساخت مساجد اهتمام می‌ورزند.

عباسی اظهار کرد: در برخی از مناطق استان که مسجد وجود ندارد چنانچه زمین دولتی وجود داشته باشد از همین محل زمین مورد نیاز برای احداث مسجد تامین شود و چنانچه زمین دولتی وجود نداشت می‎توان از خیران و کمک‌های مردمی یاری گرفت.

وی همچنین به اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در استان اشاره کرد و افزود: این طرح نیازمند بررسی و هماهنگی بیشتری است و جزئیات و ساز و کار آن باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد تا در خدمات‎رسانی به مردم به ویژه در مناطق محروم‎تر گام موثری بردارد.

عباسی تصریح کرد: پیش‌بینی شده بود در بحث مسکن مهر، در هر سایتی که مجموعه راه و شهرسازی تعهد دارد ساخت و ساز امور روبنایی همچون مدرسه، مسجد انجام شود اما در برخی مناطق مسکن مهر استان مسجد احداث نشده است.

انتهای پیام
captcha