پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی اردبیل اجرا می‌شود
کد خبر: 3860859
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی اردبیل اجرا می‌شود

گروه اجتماعی- مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل گفت:‌ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف سازندگی، پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی، عشایری و محروم استان اردبیل توسط بسیج سازندگی اجرا می‌شود.

پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی اردبیل اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، سرهنگ علی پیرجاهد، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل، 10 آذرماه در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: همزمان با هفته بسیج در مناطق مختلف استان اردبیل ۲۱ پروژه محرومیت‌زدایی در راستای کاهش مشکلات مردم در عرصه‌های مختلف به همت بسیج سازندگی به بهره‌برداری رسید.

وی اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و سازندگی را از اولویت‌های بسیج عنوان کرد و افزود: پروژه‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در سطح استان اردبیل در ششمین روز از هفته بسیج که به شعار محوری بسیج، اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و سازندگی نامیده شده است، افتتاح شد.

پیرجاهد مهم‌ترین و اساسی‌ترین پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان اردبیل را در عرصه آب‌رسانی دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سطح استان اردبیل به ویژه در مناطق محروم، عشایری و روستایی در عرصه آب‌رسانی با ایجاد منبع آب است و علاوه‌ بر آن ساخت خانه محروم و غسالخانه از دیگر پروژه‌های محرومیت‌زدایی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در استان اردبیل بیان کرد: بسیج سازندگی در بحث اقتصاد مقاومتی و رونق تولید نیز در سطح استان اردبیل به صورت جدی ورود کرده است و در هفته بسیج نیز در این حوزه کارگاه‌های تولیدی و اشتغال‌زایی متعددی از جمله کارگاه خیاطی و صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج افتتاح شد.

وی از تلاش بسیج سازندگی استان اردبیل برای کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان خبر داد و گفت: بسیج سازندگی استان اردبیل همواره در بحث کمک به هموطنان‌مان در مناطق مختلف ایران اسلامی در حوادثی همچون سیل و زلزله پیشگام و تلاش‌گر بوده است.

پیرجاهد با تاکید بر اینکه اولین محموله کمک‌های مردمی استان اردبیل نیز به مناطق زلزله‌زده شهرستان سراب استان آذربایجان شرقی ارسال شد، گفت: کمک‌های مردم نوع‌دوست استان اردبیل با یک دستگاه کامیون به مناطق زلزله‌زده شهرستان سراب ارسال شد تا در حد امکان مشکلات مردم نیازمند و آسیب‌دیده مناطق زلزله‌زده برطرف شود و هیچ مشکلی در این زمینه باقی نماند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل ادامه داد: علاوه بر کمک‌های مردمی، دو دستگاه کامیون و یک دستگاه لودر سپاه نیز برای اجرای فعالیت‌های عمرانی به این مناطق ارسال شده و انتظار می‌رود فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به همنوعان در جامعه به یک فرهنگ نهادینه تبدیل شود تا بتوانیم به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

انتهای پیام
captcha