دو وقف قرآنی در کرمانشاه ثبت شد
کد خبر: 3860769
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
از ابتدای امسال؛

دو وقف قرآنی در کرمانشاه ثبت شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ ۴۸ وقف جدید از ابتدای سال تاکنون در کرمانشاه به ثبت رسیده است که ۲ مورد آن به امور قرآنی اختصاص دارد.

حجت‌الاسلام مهدی توسلی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به سؤالاتی درخصوص برنامه‌های جدید فرهنگی برای ترویج وقف و اولویت‌های اداره‌کل اوقاف استان در سال‌ جاری، گفت: برنامه‌های فرهنگی تدوین و اجرایی شده در سال‌جاری در استان براساس اقتضائات روز جامعه انجام شده و بعضاً فعالیت‌های فرهنگی جدیدی است.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که ما امسال در معاونت فرهنگی دنبال می‌کنیم گسترش همکاری با سایر نهادهای فرهنگی استان و نهادهایی است که کار تبلیغی و اعزام مبلغ انجام می‌دهند.

معاون فرهنگی اوقاف کرمانشاه تصریح کرد: یکی از اقتضائات انجام کار فرهنگی در نظر گرفتن نیازهای اساسی جامعه و نیاز مردم در شرایط کنونی است که باید آن را رصد و شناسایی و برای عملی و اجرایی کردن آن اقدام کرد که در این راستا معاونت فرهنگی اوقاف استان با توجه به رسالت خود عمل کرده و در سایه حمایت از وقف به آن پاسخ داده است.

حجت‌الاسلام توسلی بیان کرد: در حوزه فرهنگی باید به سمت‌وسویی حرکت کنیم که در اجرای نیت واقفان روش‌های جدیدی را برای این‌که بهره‌مندان از این موقوفات بتوانند استفاده کنند اتخاذ کنیم.

وی در ادامه با اشاره به ثبت 48 وقف جدید از ابتدای سال تاکنون در کرمانشاه، افزود: از این تعداد 2 مورد به امور قرآنی اختصاص دارد و از تعداد وقف ثبت شده در استان از ابتدای سال تاکنون 24 مورد آن انتفاعی است. در بحث وقف باید به فراخور حال هر منطقه به شناسایی وقف جدید اقدام کنیم و مردم درخصوص وقف با توجه به موضوعاتی که در آن منطقه احساس نیاز می‌کنند در این کار سهیم باشند. باید با آگاهی‌بخشی در زمینه ثبت موقوفات جدید متناسب با نیازهای روز جامعه زمینه مناسب این سنت حسنه را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha