مرحله سوم چهاردهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ برگزار می‌شود
کد خبر: 3860584
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
همراه با مرحله چهارم دوره‌های دوازدهم و سیزدهم؛

مرحله سوم چهاردهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرحله سوم چهاردهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ همراه با مرحله چهارم دوره‌های دوازدهم و سیزدهم این آزمون روز 15 آذرماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ از سوی سازمان دارالقرآن الکریم، سومین مرحله چهاردهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن، همچنین، مرحله چهارم دوره‌های دوازدهم و سیزدهم این آزمون جهت اعطای مدرک همتراز کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌شود.

تعداد 20 نفر از حفاظ قرآن در آزمون مرحله چهارم دوره‌های دوازدهم و سیزدهم و نیز تعداد 37 نفر در آزمون مرحله سوم چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن حضور خواهند داشت.

این آزمون براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بالاترین مدرکی است که به حفاظ قرآن به صورت رسمی اعطا می‌شود. نکته حائز اهمیت اینکه، آزمون مرحله سوم شامل 60 سؤال مفردات از کتاب «قاموس» آیت‌الله قرشی و نیز 120 سؤال ترجمه از ترجمه آیت‌‌الله العظمی مکارم شیرازی است.

محمد رمضانی‌فرد، کارشناس دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ سازمان دارالقرآن در این رابطه اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در آزمون مرحله چهارم طبق روال و مطابق آئین‌نامه سازمان به سؤالات مربوط به تفسیر 15 جزء از قرآن و نیز سؤالات مربوط به علوم قرآن که برگرفته از کتاب آیت‌الله معرفت است، پاسخگو خواهند بود.

رمضانی‌فرد با بیان اینکه این آزمون از ساعت 14 روز جمعه، 15 آذرماه در محل سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود، تصریح کرد: حدود دو هفته پس از برگزاری آزمون نیز نتایج به صورت رسمی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی تلاوت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha