ترویج فرهنگ وقف مشکلات اقتصادی کشور را کاهش می‌دهد
کد خبر: 3860156
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

ترویج فرهنگ وقف مشکلات اقتصادی کشور را کاهش می‌دهد

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ وقف در کاهش مشکلات اقتصادی کشور گفت:‌ در شرایط فعلی که مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه علیه کشور جریان دارد، می‌توان از ظرفیت وقف در راستای کمک به اقتصاد کشور بهره برد.

ترویج فرهنگ وقف مشکلات اقتصادی کشور را کاهش می‌دهدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، ششم آذرماه در نشست تخصصی تثبیت رقبات، موقوفات، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در اردبیل، اظهار کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، احیاگری موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفین جزو برنامه‌های عملیاتی شده این اداره کل است.

وی افزود: در شرایطی به سر می‌بریم که مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جریان دارد؛ در این زمینه می‌توان به مسئله مهم اهمیت وقف و کمک آن به اقتصاد کشور توجه کرد که اولین گام سرمایه‌گذاری در حوزه دانش بنیان، کشاورزی و سایر حوزه‌ها می‌باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل هدف از تشکیل این جلسه را تثبیت رقبات موقوفات عنوان کرد و گفت: طبق تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن تا آخر سال باید تعداد ۸۳ فقره سند مالکیت در روستا‌های استان صادر گردد که گام بزرگی در راستای تثبیت موقوفات است.

ستوده ادامه داد: در اخذ اسناد مالکیت برخی از رقبات مزروعی مشکلاتی با جهاد کشاورزی، امور اراضی و منابع طبیعی وجود دارد که با رسیدگی موردی می‌توان زمینه‌ساز حل مشکلات و صدور اسناد مالکیت موقوفات شد.

نشست تخصصی تثبیت رقبات، موقوفات، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی با حضور مدیران کل اوقاف و امور خیریه، ثبت اسناد و املاک، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت امور اراضی اردبیل در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام
captcha