اجلاس نماز شهرکرد برگزار شد
کد خبر: 3859988
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

اجلاس نماز شهرکرد برگزار شد

گروه فرهنگی ــ ششمین اجلاس نماز شهرستان شهرکرد با عنوان نماز و مدرسه با حضور مدیران و مسئولان استانی در خانه معلم شهرکرد برگزار شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش امروز، ششم آذرماه در ششمین اجلاس نماز شهرستان شهرکرد که با عنوان نماز و مدرسه در شهرکرد برگزار شد با استناد به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مدارس به نماز مزین شوند، اظهار کرد: همچنین ایشان در بیست‌وهفتمین اجلاس سراسری نماز تنها راه سلامت جامعه اسلامی در آینده را هدایت جوانان به سمت انجام فریضه نماز دانستند.

وی افزود: شعار اجلاس ششم نماز با عنوان «نماز و مدرسه» بیانگر آن است که همه ما در نمازخوانی کودکان و نوجوانان و جوانان وظیفه داریم و نقش آموزش و پرورش در این زمینه خطیرتر است که امیدواریم تمام دستگاه‌ها در این خصوص یاری‌گر آموزش و پرورش باشند.

قائدامینی با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین به‌ویژه از امسال در دستور کار قرار دارد، گفت: در این سند توجه به تربیت دانش‌آموز در اولویت قرار دارد تا دانش‌آموزان به‌عنوان یک شهروند مزین به تمام فضایل اخلاقی، زندگی سالمی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: در این سند، توجه به 6 ساحت مدنظر قرار گرفته است که ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی از بقیه موارد مورد توجه ویژه است؛ لذا باید به حیطه اخلاقی دانش‌آموزان نگاه ویژه‌ای وجود داشته باشد تا بتوانیم جامعه آینده را از خطرات حفظ کنیم.

قائدامینی با نقل آیه 45 سوره مبارکه عنکبوت «إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ»، گفت: برای داشتن جامعه‌ای سالم در آینده باید بتوانیم دانش‌آموزان را به نماز تشویق و به مبدأ هستی اتصال بدهیم؛ چرا که معیار سالم بودن جامعه اسلامی، توجه افراد به نماز و دوری آن‌ها از فحشا و منکرات است.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره‌کل آموزش و پرورش برای ترویج نماز در مدارس در سال جاری، بیان کرد: برگزاری زنگ نماز و اختصاص 20 دقیقه به برگزاری نماز اول وقت در مدارس یکی از این برنامه‌هاست، ضمن اینکه یک روز در هفته نماز جماعت به امامت نماینده ولی‌فقیه در استان در یکی از مدارس شهرکرد اقامه می‌شود و نظیر این برنامه با حضور ائمه جمعه سایر شهرها، در مدارس سراسر استان برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، در این اجلاس از دانش‌آموزان، فرهنگیان و کارکنان دستگاه‌های مختلف استان که در امر ترویج نماز تلاش کرده‌اند، تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha