جذب در مراکز ثامن‌الائمه محدودیت ندارد
کد خبر: 3858940
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
در گفت‌وگوی ایکنا با کارآفرین قرآنی مطرح شد؛

جذب در مراکز ثامن‌الائمه محدودیت ندارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل و مؤسس مراکز آموزشی ثامن‌الائمه شهرکرد گفت: در مجموع یازده مرکز تحت نظارت این مجموعه در حال فعالیت هستند و در حالی که هدف‌گذاری آن، اشتغال ۵۰۰ نفر است، زمینه اشتغال برای ۱۵۰ نفر با بیمه مهیا شده است.

رویا قائدی، مدیرعامل و مؤسس مراکز آموزشی و فرهنگی ثامن‌الائمه شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، در رابطه با فعالیت‌های قرآنی‌ و کارآفرینی در این حوزه، بیان کرد: بنده فارغ‌التحصیل دبیرستان معارف و طلبه هستم که از همان ابتدا دغدغه کار قرآنی را داشتم؛ لذا از سال 79 فعالیت‌های قرآنی‌ام را با تأسیس مدرسه قرآنی با هزینه شخصی آغاز کردم و در راستای ارتباط بیشتر با مردم و افزایش مخاطبان، ارتقای کمی و کیفی مراکز آموزشی قرآنی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی 19 سال که از فعالیت مراکز قرآنی ثامن‌الائمه می‌گذرد، این مجموعه‌ها از جمله مراکز فعال استان به‌شمار می‌‍روند و تعداد این مراکز به شش مدرسه در مقاطع پیش‌دبستانی، دبستان‌ و متوسطه ارتقا یافته است که تاکنون هزاران دانش‌آموزان به کمک همکاران در این مدارس تربیت شده‌اند.

مدیرعامل و مؤسس مراکز آموزشی و فرهنگی ثامن‌الائمه شهرکرد تصریح کرد: در مدارس قرآنی یک شناسنامه کاری معرفی کرده‌ایم که آموزش‌ها بر اساس آن پیش می‌رود و دانش‌آموزان از لحاظ دینی، اخلاقی، اعتقادی، اجتماعی و ... تربیت می‌شوند؛ برنامه‌های متنوع از قبیل تغذیه رایگان، اهدای جوایز نفیس به برترین‌ها، برگزاری اردو و ... از ابتدا تاکنون سبب افزایش استقبال قرآن‌آموزان در سنین مختلف از چهار سال به بالا بوده است.

قائدی با بیان اینکه شعار «تربیت فعال مذهبی» را از بدو فعالیت در دستور کار قرار داده‌ام، اظهار کرد: مربیان این مدارس معمولاً دوره‌دیده هستند اما دوره‌هایی را نیز در خود آموزشگاه برایشان در نظر می‌گیریم تا نتیجه بهتری در تربیت فعالان قرآنی به دست بیاوریم؛ ضمن اینکه به دلیل اشتغال به تحصیلم در مقطع دکترای گردشگری و کار در زمینه این موضوع و نیز اینکه از طریق سیر و سفر بهتر می‌توان به درک زیبایی‌های خلقت رسید، توجه ویژه‌ای به مقوله گردشگری شده است.

وی با بیان اینکه مراکز قرآنی با نام مراکز اهل بیت(ع) در سطح شهر فعالیت می‌کنند اما زیرمجموعه مرکز ثامن‌الأئمه(ع) هستند، ادامه داد: در این مراکز رشته‌های مختلف اعم از روخوانی، تجوید، حفظ موضوعی، حفظ و ... آموزش داده می‌شود و فارغ‌التحصیلان قرآنی این مجموعه در مراکز مختلف از جمله آموزش‌وپرورش مشغول به کار شده‌اند.

اشتغال‌زایی قرآنی برای 150 نفر

این کارآفرین قرآنی به فعالیت‌های دیگر این مرکز که جهت رشد و تربیت بیشتر فعالان قرآنی صورت گرفته است اشاره کرد و افزود: در مجموع 11 مرکز تحت نظارت مرکز ثامن‌الأئمه(ع) در حال فعالیت هستند و زمینه اشتغال برای 150 نفر با بیمه مهیا شده است.

قائدی ادامه داد: مبالغ به دست آمده از این مراکز صرف خود مجموعه و آموزش قرآن می‌شود و حقوق و مزایای مربیان، اجاره مکان‌های استیجاری، مخارج انتشارت و هزینه‌های جاری مراکز از همین راه پرداخت می‌شود و تاکنون هزینه حمایتی از هیچ نهادی دریافت نشده است.

وی با اشاره به در دستور کار بودنِ یک طرح جدید که در مرحله نظرسنجی قرار دارد و در خصوص انگیزه و هدفش ازکارآفرینی در زمینه قرآن، بیان کرد: اولین انگیزه بنده علاقه شخصی‌ به کارهای قرآنی بود و همچنین رزاق بودن که صفت خداوند است را بسیار دوست داشتم و تلاش کردم تا بخش کوچکی از این صفت خداوند در وجود بنده نیز شکل بگیرد و از اینکه سبب خیر برای چند خانوار شده‌ام احساس رضایت دارم، البته تلاش می‌شود که نیروی کار این مجموعه به 500 نفر ارتقا یابد.

مدیرعامل و مؤسس مراکز آموزشی و فرهنگی ثامن‌الأئمه(ع) شهرکرد اظهار کرد: توانایی ارتقا و گسترش برنامه‌های قرآنی را در خود می‌بینم اما متأسفانه مشکلات مالی و افزایش هزینه‌ها روند حرکت و پیشرفت را کند کرده است؛ اما رزاق بودن برای همین تعداد نیز جای شکر و خوشحالی دارد زمانی که مزایا و حقوقی به مربیان می‌دهم واقعاً خدا را شکر می‌کنم که سبب شاد کردن دل مؤمنی آن هم به‌واسطه کار قرآنی، شده‌ام.

پویا و تلاشگر بودن؛ دلیلی برای جذب در کار قرآنی

این کارآفرین قرآنی با بیان اینکه در این مراکز نیروی جوان و بازنشسته مشغول کار هستند، تصریح کرد: همچنان در این مراکز قرآنی نیروی کار می‌پذیریم و طالبان شغل در این زمینه هیچ محدودیتی ندارند و تنها پویا و تلاشگر بودن آن‌ها دلیلی برای جذب است که مهارت‌ها و استعدادهایشان در این مراکز شناسایی و تقویت می‌شود.

قائدی با ابراز امیدواری برای رسیدن روزی که هیچ بیکاری در جامعه نباشد، بیان کرد: از اینکه توانستم در این اوضاع نابسامان اقتصادی برای جوانان و یا حتی بازنشستگان شغلی مهیا کنم خوشحالم و تا زمانی که سرپا هستم و امکانات مالی اجازه بدهد، برای اشتغال قرآنی استان تلاش می‌کنم تا نانی که به دست می‌آید را با هم‌شهری‌هایم تقسیم کنم.

وی در پایان در رابطه با اثر قرآن در موفقیت او در این مسیر بیان کرد: بنده تمام زندگی خود را مدیون قرآن و اهل‌ بیت(ع) هستم و اگر روزی برسد که خودم تنها باشم و تنها یک قرآن‌آموز داشته باشم باز هم راضی به رضای خدا هستم؛ هیچ چیزی مانع حرکت بنده نخواهد شد و در پایان از جوانان می‌خواهم به خداوند و قرآن متوسل شوند، نماز اول وقت بخوانند و توسل به اهل‌بیت(ع) را فراموش نکنند تا نتیجه این رفتار و برکات این توسلات را در زندگی شخصی و فردی خود ببینند.

انتهای پیام
captcha