تهیه نقشه برای اراضی وقفی و ثبت در سامانه اسناد و املاک کشور
کد خبر: 3854496
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸

تهیه نقشه برای اراضی وقفی و ثبت در سامانه اسناد و املاک کشور

گروه جامعه ــ اراضی وقفی کشور با امضای تفاهم‌نامه میان سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به زودی صاحب نقشه و در سامانه جامع ثبت می‌شوند.

تهیه نقشه برای اراضی وقفی و ثبت در سامانه اسناد و املاک کشوربه گزارش خبرنگار ایکنا؛  تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز، ۱۳ آبان‌ماه، همزمان با دهه وقف، به امضا رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنانی کوتاه اظهار کرد: بسیاری از اسناد ملکی وقفی مخدوش شده است، حدود ۴۵ درصد موقوفات کشور ثبت نشده‌اند، آن‌هایی هم که ثبت شده‌اند براساس استاندارد کاداستر نیستند.

وی با بیان اینکه در موضوع وقف هم باید به خدا پاسخگو باشیم و هم مردم، گفت: از آنجایی که تملیک اعیان را متوقف کرده‌ایم، برای ما حفظ موقوفات و بهره‌وری آن‌ها اولویت دارد، لذا باید نسبت به ثبت استاندارد موقوفات در سامانه کشوری اسناد و املاک اقدام کنیم. در بحث صدور شناسه ملی تاکنون همکاری خوبی میان دو مجموعه انجام شده است و امیدواریم این همکاری تقویت شود.

خدائیان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما ثبت اراضی موقوفات در سامانه اسناد و املاک کشور است، سازمان اوقاف به زودی با کمک همکارانمان نقشه موقوفات را تهیه می‌کند و پس از تهیه این نقشه‌ها، هر موقوفه به شکل استاندارد در سامانه کشوری ثبت می‌شود.

وی افزود: همچنین بنابر این تفاهم‌نامه ۱۳ بندی، اسنادی که در گذشته صادر شده باید تکمیل و به سند تک‌برگ کاداستر تبدیل شود.

گفتنی است به اذعان کارشناسان یکی از نشانه‌های ناکارآمدی در وادی وقف طی سال‌های اخیر، فقدان نقشه موقوفات کشور و عدم ثبت آن‌ها در سامانه جامع بوده است.

انتهای پیام
captcha