ثبت‌نام هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت آغاز می‌شود
کد خبر: 3853351
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
از فردا؛

ثبت‌نام هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت آغاز می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با تشریح جزئیات «هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت»، گفت: ثبت‌نام این آزمون از ۱۲ آبان‌ماه آغاز می‌شود.

آغاز ثبت‌نام «هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت»

فلورا زرفشانی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آغاز ثبت‌نام «هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت» از 12 آبان‌ماه، اظهار کرد: ثبت‌نام از علاقه‌مندان تا 12 آذرماه ادامه دارد که آزمون در بخش رشته‌های الکترونیکی در تاریخ 26 دی‌ماه و در بخش رشته‌های کتبی در تاریخ 3 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این آزمون در استان همزمان با سراسر کشور و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه قرآنی نور الرحمن شهرکرد، برگزار می‌شود، گفت: سنجش کمی و کیفی عملکرد مؤسسات و مراکز آموزش قرآن کریم، ایجاد انگیزه میان مردم به‌ویژه جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت و شناسایی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی از جمله اهداف مهم این آزمون است.

زرافشانی با بیان اینکه این آزمون در چهار گروه و 15 رشته امتحانی برگزار می‌شود، ادامه داد: 2 رشته در گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، 2 رشته در گروه معارف اهل‌بیت(ع)، 9 رشته در گروه حفظ قرآن کریم و 2 رشته در گروه آموزش‌های الکترونیک در دستور کار این مسابقات قرار دارد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد استان تصریح کرد: به افراد برگزیده این آزمون جوایز نقدی اهدا می‌شود، ضمن اینکه افرادی که امتیاز بالای 90 کسب کنند لوح تقدیر دریافت می‌کنند و به افرادی که حائز نمره حد نصاب قبولی شوند، گواهی‌نامه پایان دوره اعطا می‌شود.

زرافشانی با اشاره به اینکه آزمون به‌صورت کتبی و و الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای همه داوطلبان مرد و زن، بدون محدودیت سنی آزاد است و تمامی امور مربوط به ثبت‌نام و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.quranedu.ir انجام می‌شود.

برای آگاهی از جزییات این آزمون، اینجا  را مطالعه کنید.

انتهای پیام
captcha