راه‌اندازی 97 کانون مساجد جدید در گیلان
کد خبر: 3852994
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

راه‌اندازی 97 کانون مساجد جدید در گیلان

گروه اجتماعی - مسئول هماهنگی ستاد کانون‌های مساجد گیلان با اشاره به فعالیت 917 کانون در مساجد استان، گفت: امسال 97 کانون فرهنگی و هنری مساجد طبق سهمیه اعلامی در مساجد استان راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد،‌ مسئول هماهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان،‌ با اشاره به فعالیت 917 کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان، اظهارکرد: از این تعداد 599 باب کانون روستایی و مابقی کانون شهری است.

وی از راه‌اندازی کانون‌های مساجد جدید در استان خبر داد و افزود: امسال 97 کانون فرهنگی و هنری مساجد طبق سهمیه اعلامی در مساجد استان راه‌اندازی می‌شود.

مدیر هماهنگی ستاد کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه كانون‌های مذکور به منظور تبليغ، گسترش و تعميق فرهنگ روح‌بخش اسلام تاسیس می‌شوند، تصریح کرد: گسترش زمينه مشاركت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی، زمينه‌سازی برای حضور فعال جوانان و نيروهای متعهد در عرصه فعاليت‌های فرهنگی و هنری و شناسايی و تربيت استعدادهای درخشان از ديگر اهداف تشكيل كانون‌های مساجد است.

رضوانی‌نژاد ادامه داد: كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تقويت و ترويج آموزه‌های اسلامی و حضور پررنگ‌تر جوانان در فعالیت‌های مذهبی نقش موثری دارند که طبق برنامه ششم توسعه باید شهرها و روستاهای بالای یک‌هزار نفر جمعیت مجهز به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شوند.

وی با بیان اینکه نزدیک به 45 هزار نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه سجا ثبت‌نام کردند، یادآور شد: همچنین در تابستان امسال 6 هزار و 494 فعالیت تابستانی توسط مساجد استان در 355 پایگاه انجام شد.

انتهای پیام
captcha