برگزاری ۵۰ ویژه‌برنامه دهه وقف در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3852417
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۱

برگزاری ۵۰ ویژه‌برنامه دهه وقف در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ در دهه وقف در مجموع ۵۰ عنوان برنامه در سطح استان سیستان‌وبلوچستان برنامه‌ریزی شده که شاخص‌ترین آن، همایش «یاوران وقف» با همکاری نهاد رهبری در امور اهل سنت استان است.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: روز چهارم آبان‌ماه در تقویم امسال به‌عنوان روز وقف نامگذاری شده است، اما از آنجایی که تعداد برنامه‌ها زیاد است و نمی‌توان طی یک روز برگزار کرد، یک دهه برای آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: دهه وقف از چهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا 13 ماه جاری ادامه دارد؛ طی این مدت در مجموع 50 عنوان برنامه در سطح استان برنامه‌ریزی شده که برنامه شاخص آن، همایش «یاوران وقف» با همکاری نهاد رهبری در امور اهل سنت استان است.

مدیرکل اوقاف استان بیان کرد: نشست تخصصی وقف، راه‌اندازی ایستگاه «همه واقف باشیم»، نشست با فعالان محیط زیست، ویژه‌برنامه «وقف، تحکیم بنیان خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی»، دیدار با مؤسسات خیریه و همچنین نشستی با عنوان «وقف، مهدویت، تمدن نوین اسلامی» از دیگر برنامه‌هایی است که در دهه وقف برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه زنگ وقف در یکی از مدارس زاهدان با هدف تبیین و ضرورت وقف نواخته خواهد شد، افزود: همچنین میان دانش‌آموزان مدارس زاهدان رقابت نقاشی با موضوع وقف برگزار می‌شود که از نفرات برتر با اهدای جوایزی تقدیر خواهد شد.

مؤمنی‌مقدم اظهار کرد: مهم‌ترین هدف ما در برنامه‌های دهه وقف باید معرفی این سنت حسنه به جامعه باشد؛ چراکه وقف مصداق صدقه جاریه بوده و از مهم‌ترین کارکردهای آن در جامعه فقرزدایی، تولید و ساختن آینده است.

انتهای پیام
captcha