کرمانشاه در بحث وقف از استان‌های پیشرو کشور است
کد خبر: 3852391
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹

کرمانشاه در بحث وقف از استان‌های پیشرو کشور است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرمانشاه گفت: خوشبختانه استان کرمانشاه جزو استان‌هایی است که موقوفات آن در حد بالایی است و موقوفات آن در مسیر ترویج دین، رسیدگی به امور فقرا، انجام کارهای تبلیغی، حوزه‌های علمیه، زوار کربلا، نسخه‌های پزشکی و ... هزینه می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با دعوت از همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: انسان در طول زمان به عنوان الگو کسی را لازم دارد لذا خداوند رسول اکرم(ص) را برای این کار به تمام بشریت تا روز قیامت معرفی کرده است.

وی افزود: همانطور که عالم و انسان گستردگی دارد رسول خدا(ص) هم این گستردگی را دارد و در هر زمان و مکانی به اقتضای آن زمان و مکان تفسیر می‌شود. رسول اکرم(ص) در تمامی ابعاد از جمله بُعد اخلاقی الگو و اسوه است و خداوند در قرآن از ایشان به عنوان خلق عظیم نام می‌برد.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) معلم بشریت است و تمام استان‌ها را به توحید و خداشناسی دعوت کردند و آنچه لازم بود به بشر امر و نهی کرده است و لذا ضروری است کارهای انسان روح تقوا و اخلاص داشته باشد.

وی به دهه آخر صفر و نامگذاری آن به دهه وقف اشاره کرد و افزود: وقف یکی از احکام اسلام است که بسیار با ارزش و منشأ کارهای فرهنگی و دینی است. خوشبختانه استان کرمانشاه جزو استان‌هایی است که موقوفات آن در حد بالا است و موقوفات آن در مسیر ترویج دین، رسیدگی به امور فقرا، انجام کارهای تبلیغی، حوزه‌های علمیه، زوار کربلا، نسخه‌های پزشکی و ... هزینه می‌شود.

آیت‌الله علما موقوفات عام‌المنفعه را برای همه لازم دانست و گفت: موقوفات عام‌المنفعه برای همه لازم است و کسانی که برایشان امکان دارد در صداقت جاری باید پیش قدم باشند.

وی با یادآوری مناسبت‌های هفته پیش‌رو و 4 آبان ماه ادامه داد: در این روز امام راحل نسبت به پذیرش قانون کاپیتولاسیون اعتراض شدیداللحنی داشتند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه 28 صفر و رحلت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و دهه آخر صفر و نیز شهادت امام رضا(ع) را یادآور شد.

وی 7 آبان و آغاز هفته کتابخوانی را یادآور و بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی توسط والدین در بین فرزندان تأکید کرد.

آیت‌الله علما با یادآوری 8 آبان روز پدافند غیرعامل این امر را در برقراری امنیت کشور بسیار مهم توصیف کرد.

امام جمعه کرمانشاه در پایان با تقدیر از تمام کسانی که در برپایی راهپیمایی اربعین زحماتی متقبل شدند افزود: از تمامی کسانی که در طول این مدت توانستند چه در کشور و چه در کشور عراق از زائرانی که از 70 کشور دنیا در این راهپیمایی شرکت کردند پذیرایی کنند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha