آثار خودپسندی در کلام اندیشمندان و بزرگان
کد خبر: 3848316
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

آثار خودپسندی در کلام اندیشمندان و بزرگان

کانون خبرنگاران نبأ ــ رادیو معارف با پخش سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی در برنامه «مکارم خوبان» آثار خودپسندی در دین و دنیا را از منظر آیات و روایات بازگو می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ یکی از مهم‌ترین بخش‌های آداب معاشرت اسلامی و انسانی، رفتار متواضعانه، و پرهیز شدید از هرگونه کردار تکبرآمیز و مغرورانه است؛ چراکه برخوردهای مغرورانه و خودپسندانه، موجب ناهنجاری روابط، و عکس‌العمل‌های ناموزون و پیامدهای شوم و کینه‌توزانه، و قطع رشته‌های دوستی و صفا و صمیمیت خواهد شد.
در همین راستا برنامه «مکارم خوبان» ۱۷ مهرماه با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی پیامدها و آسیب‌های خودپسندی را از منظر آیات و روایات بازگو می‌کند و راه‌های برخورد و کنترل این صفت مذموم را بیان خواهد کرد.
همچنین علل به‌وجود آمدن خودپسندی، آثار خودپسندی در دین و دنیا و لزوم پرهیز از تکبر و خودپسندی از جمله موضوعاتی است که در این برنامه به سمع شنوندگان این رسانه دینی می‌رسد.
برنامه «مکارم خوبان» به تهیه و سردبیری علی برخورداری هر روز ساعت ۶:۳۰ از رادیو معارف به روی آنتن می‌رود.
همچنین علاقه‌مندان به مباحث اخلاقی می‌توانند پس از پخش این برنامه از امواج فضیلت و فطرت و با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو معارف آن را دانلود کنند.
فاطمه بغدادی
انتهای پیام
captcha