ویژه‌نامه اینترنتی ‌فتح بزرگ منتشر شد
کد خبر: 3845524
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
همزمان با فرارسیدن سالروز شکست حصر آبادان؛

ویژه‌نامه اینترنتی ‌فتح بزرگ منتشر شد

گروه فناوری اطلاعات ــ همزمان با فرارسیدن سالروز شکست حصر آبادان، ویژه‌نامه اینترنتی این روز پر افتخار با عنوان فتح بزرگ در پایگاه اینترنتی حوزه‌نت منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ عملیات غرورآفرین ثامن الائمه‌(ع) با هدف شکست حصر آبادان در پنجم مهرماه سال ۱۳۶۰ با فرمان تاریخی امام راحل‌(ره) اجرا شد. این عملیات نقطه عطفی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس به شمار می‌رود که برای پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی سرآغازی مهم بود.

حالا همزمان با فرارسیدن ۵ مهرماه، سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن‌الائمه، ویژه‌نامه اینترنتی این روز پر افتخار با عنوان فتح بزرگ در پایگاه اینترنتی حوزه‌نت منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. این ویژه‌نامه که به همت پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی جمع‌آوری شده است، در ۶ بخش اصلی و ۲۰ مطلب، به ارائه محتوا می‌پردازد.

در ابتدای این ویژه‌نامه می‌خوانیم: ‌«پس از سقوط خرمشهر، عراق تلاش کرد تا از طریق شرق کارون و شمال بهمن‌شیر، آبادان را اشغال کند. به فرمان امام خمینی رحمه الله، رزمندگان دلیر اسلام، در عملیاتی سریع و هماهنگ علیه مواضع ارتشِ اشغالگر عراق، موفق به شکستن حلقه محاصره شهر آبادان شدند. عملیات شکست حصر آبادان یا ثامن الائمه علیه السلام با رمز «نصر من الله و فتح قریب» آغاز شد و رزمندگان اسلام از چهار محور «دارخوئین»، «فیاضیه»، «ذوالفقاریه»، «جاده ماهشهر» به نظامیان عراق حمله کردند و این شهر را پس از ۳۴۹ روز از محاصره نظامیان عراقی در آوردند. این عملیات از آن جهت که اولین عملیات از سلسله عملیات‌های مداوم و موفقی بود که نهایتاً به فتح خرمشهر انجامید، از اهمیت دوچندان برخوردار است».

علاقه‌مندان می‌توانند جهت بهره‌مندی از ویژه‌نامه فتح بزرگ به اینجا مراجعه کنند.
انتهای پیام
captcha