تقدیم 955 شهید ناجا فارس در دوران دفاع مقدس به انقلاب
کد خبر: 3844695
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

تقدیم 955 شهید ناجا فارس در دوران دفاع مقدس به انقلاب

گروه اجتماعی ـ فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با اشاره به روحیه ایثار و شهادت‌طلبی جوانان در دوران جنگ، گفت: در زمان جنگ تحمیلی، نیروی انتظامی استان فارس 955 شهید گرانقدر از شهدای ژاندارمری، كمیته انقلاب اسلامی و شهربانی را تقدیم اسلام كرده است.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار رهام‌ بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز، 2 مهرماه در برنامه زنده تلویزیونی صدا و سیمای فارس ضمن تبریك فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و ارج نهادن به مقام ارزشمند جانبازان و رزمندگان سرافراز جبهه‌های حق علیه باطل، بیان كرد: نیروی انتظامی از اوایل انقلاب در قالب 3 نیروی شهربانی، ژاندارمری و كمیته انقلاب اسلامی فعالیت داشت.
وی با اشاره به نقش مهم نیروی انتظامی در زمان جنگ تحمیلی، گفت: پاسگاه‌های مرزی اولین یگان‌هایی بودند كه به سمت آن‌ها از سوی دشمن تیراندازی شد و شهید امرالله پورهاشم از نیروهای ژاندارمری سابق، اولین شهید استان فارس است.
حبیبی اظهار كرد: این 3 نیرو (شهربانی، ژاندارمری و كمیته انقلاب اسلامی) علاوه بر حراست از شهرها و روستاهای آسیب دیده، وظیفه مراقبت از اموال و منازل مردم، برقراری امنیت داخلی شهرها و روستاها و جاده‌های منتهی به جبهه‌ها، انتقال مردم به نقاط امن، كمك به مجروحین و مصدومین، مبارزه با گروهای ضد انتقلاب، حضور در عملیات‌های مختلف و ... را عهده دار بودند.
این مقام ارشد انتظامی در فارس گفت: در زمان جنگ تحمیلی، نیروی انتظامی استان فارس 955 شهید گرانقدر از شهدای ژاندارمری، كمیته انقلاب اسلامی و شهربانی را تقدیم اسلام كرده است.
وی به روحیه ایثار و شهادت‌طلبی و ولایتمداری جوانان در دوران جنگ اشاره كرد و افزود: آنچه سبب شد ملت ما در دوران دفاع مقدس در برابر همه قدرت‌های جهان به پیروزی برسد، ایمان به خدا، فرمانبرداری و پیروی فرماندهان و رزمندگان از ولی فقیه بود و هفته دفاع مقدس تجلی ایثارگری‌ها، رشادت‌ها،‌ شهامت‌ها و ‌ولایت‌مداری رزمندگان است.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینكه پس از 8 سال جنگ و پیروزی در برابر دشمن، این 3 نیرو در سال 1370 یا یكدیگر ادغام و نیروی انتظامی شكل گرفت، گفت: نیروی انتظامی در حال حاضر وظیفه تإمین امنیت شهر‌ها و مرز‌ها را بر عهده دارد.
حبیبی افزود: باب شهادت در نیروی انتظامی همیشه باز است و هر روز در گوشه‌ای از خاك میهن، شاهد ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های كاركنان خدوم این نیرو در تامین امنیت شهرها و مرزها هستیم.
وی پیرامون جنگ نرم (فضای مجازی) دشمنان علیه ایران اسلامی نیز خطاب به خانواده‌ها گفت: آسیب‌های فضای مجازی را جدی بگیرند و با آگاهی و علم، بر فرزندان خود در این فضا نظارت كنند.
انتهای پیام

captcha