استان مرکزی شهدای شاخصی در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است
کد خبر: 3844508
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

استان مرکزی شهدای شاخصی در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است

گروه اجتماعی - جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در تبیین اهداف برگزاری کنگره ملی نقش امام راحل در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی گفت: استان مرکزی شهدای شاخصی در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار محسن گلشن‌زاده جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی صبح امروز دوم مهمرماه در جمع مسئولین روابط عمومی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی گفت: توفیق این را داریم که امسال در خدمت امام(ره) و 6200 شهید استان باشیم و لذا کنگره را با 16 اجلاسیه از سال‌های قبل در دستور کار استان قرار داده‌ایم و این روزها ایام مهمی برای استان محسوب می‌شود.

وی افزود: برجسته‌ترین شخصیت‌های تاریخ‌ساز، علمی، فرهنگی و سیاسی از استان مرکزی بیرون آمده‌اند که شاخص‌ترین آنها امام خمینی(ره) است که سند افتخار استان محسوب می‌شود.

این مقام مسئول افزود: کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان یک بستری برای ادای بخشی از دین ما نسبت به امام و شهدای استان است و باید نقشمان را در این آزمون بزرگ به خوبی ایفا کنیم. امروز آشنایی نسل جوان با سیره، راه و خط امام یک ضرورت است چراکه راهکار همه مشکلات برگشت به سیره امام است و کنگره شهدای استان مرکزی یکی از دستاوردهای آن شناخت امام است که کارهای مهمی از جمله برگزاری اردوهای هفت اقلیم، تأسیس موزه امام‌شناسی و اجلاسیه ویژه حضرت امام را در حال برگزاری دارد.

گلشن‌زاده ادامه داد: هدفمان از ابتدای شروع کار کنگره استمرار کارها بوده و لذا می‌خواهیم اهداف کنگره که یکی از آن‌ها شناساندن امام راحل به نسل جدید است به طور مستمر در استان جاری باشد و حتی استان‌های دیگر بتوانند از این بستر ایجاد شده استفاده کنند.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: اقشار مختلف استان مرکزی در حوزه‌های مختلف خدمات موثری در پشتیبانی از جبهه‌ها انجام دادند و لذا در کنگره شهدا با در نظر گرفتن 16 اجلاسیه تخصصی این نقش را به خوبی برای نسل جدید تبیین خواهیم کرد.

فرمانده سالهای دفاع مقدس ادامه داد: امروز کمتر از ده روز تا برگزاری اجلاسیه اصلی باقی مانده و لذا می‌خواهیم کلیه ظرفیت‌های موجود در ادارات و به خصوص روابط‌عمومی‌ها برای هرچه باشکوه‌تر شدن این مراسم استفاده شود. آن‌چیزی که امروز توقع ستاد کنگره از ادارات و روابط‌عمومی‌ها است، طنین‌انداز شدن عطر امام و شهدا در فضای عمومی استان است که باید توسط همه دستگاه‌ها انجام شود.

وی گفت: همه می‌دانیم که شهدا و خانواده‌های آنها به تجلیل‌های ما احتیاج ندارند چراکه آنها با خداوند متعال معامله کردند و اجرشان را دریافت می‌کنند ولی آن‌چیزی که رسالت ما است تجلیل مردمی از شهدا و خانوده‌های معظم آنهاست که ادارات و روابط عمومی‌های آنها می‌توانند در این جهت خیلی موثر باشند. همه ما مدیون امام و شهدای انقلاب و این استان هستیم و لذا باید دین خود را ادا کنیم و این ظرفیت‌ها را در این راستا به کار ببریم.

سرهنگ گلشن‌زاده در پایان تصریح کرد: برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی یک آزمونی بزرگ بر سر راه دستگاه‌ها و مجموعه استان مرکزی است که باید تلاش کنیم در این آزمون سربلند بیرون بیاییم چراکه مشخص نیست در آینده توفیق چنین فرصتی برای ما به وجود بیاید.

انتهای پیام

captcha