ساخت باغ‌موزه دفاع‌مقدس خراسان‌شمالی در انتظار تخصیص اعتبار استانی
کد خبر: 3844430
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰

ساخت باغ‌موزه دفاع‌مقدس خراسان‌شمالی در انتظار تخصیص اعتبار استانی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌شمالی، گفت: هم‌اکنون عملیات ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس استان به دلیل عدم تخصیص اعتبار سه میلیارد تومانی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به کندی پیش می‌رود.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس خراسان‌شمالی معطل تخصیص اعتبار

احیاء محمد امیری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در گفت وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه‌ای که به امضای محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان‌شمالی و سردار کارگر، رئیس سازمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رسیده مقرر شد امسال و سال آینده 10میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: از سهم پنج میلیارد تومانی امسال، دو میلیارد تومان ملی بود که پرداخت شد اما سه میلیارد تومانی که قرار بود از استانداری تأمین شود با وجود آن که دستور آن از سوی استاندار صادر شده اما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هنوز اقدامی انجام نداده است.

وی با تأکید بر اینکه این مهم همچنان پیگیری می‌شود، گفت: هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان در مجموع 36 درصد است.

امیری ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در منطقه دو برابر بجنورد در حال ساخت بوده که در مرحله اول همزمان با سوم خرداد سال گذشته ساخت و ساز آن در بیش از پنج هزار متر مربع زمین با بتن ریزی آغاز شد.

وی یادآورشد: باغ موزه دفاع مقدس شامل کتابخانه تخصصی، سه سالن نمایش ثابت و سیار و سالن آمفی تئاتر بوده که به منظور احداث این مجموعه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.
انتهای پیام

captcha