تأسیس خانه‌های قرآن ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی را درپی دارد
کد خبر: 3843400
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

تأسیس خانه‌های قرآن ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی را درپی دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول خانه قرآن جان‌نثاران سیدالشهدا(ع) مراغه اظهار کرد: گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی و تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه و کاربردی کردن آموزه‌های قرآن در زندگی مردم از مهم‌ترین اهداف تأسیس خانه‌های قرآن است.

تأسیس خانه‌های قرآن ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی را درپی دارد

فریده حضرتی، مسئول خانه قرآن جان نثاران سیدالشهدا(ع) مراغه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی و تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه و کاربردی کردن آموزه‌های قرآن در زندگی مردم از مهم‌ترین اهداف تأسیس خانه‌های قرآن است.

وی افزود: برای پی بردن به فضیلت و اهمیت حفظ قرآن کافی است اندکی در احادیث رسیده از پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) در اين باره و نیز در سیره عملی ايشان در تعامل با قرآن و اهل آن دقت کنیم. به طور کلی قرآن کریم در نگاه آن بزرگواران از جایگاهی رفیع و منزلتی ویژه برخوردار است ودر نتیجه مسائل مربوط به آن، از جمله تلاوت و قرائت، تدبر و عمل به فرامین آن و آموختن و آموزاندن آن و نيز حفظ قرآن و در سينه داشتن آن، مورد سفارش ایشان قرار گرفته است.

حضرتی افزود: مهم‌ترین عرصه‌ای که قرآن کریم را با مهجوریت رو به رو کرده است، عدم توجه و تدبر در معانی و دستورالعمل‌های قرآن کریم است.

مسئول خانه قرآن جان نثاران سیدالشهدا(ع) مراغه تاکید کرد: وقتی به جایگاه و نقش قرآن کریم، این بزرگ کتاب هدایت، در ابعاد مختلف زندگی مسلمانان از جمله جنبه‌های بینشی، گرایشی و رفتاری نظر می‌افکنیم، با کمال تأسف می بینیم نه بینش امت اسلامی یک بینش الهی و معنوی است و نه گرایشات و عواطف آن‌ها سمت و سوی خدایی و اخروی دارد و نه رفتار آن‌ها بر اساس پاکی، کرامت و تقوی، آن گونه که قرآن می‌خواهد و ما را به سوی آن دعوت می‌کند، شکل گرفته است و این همه حکایت از مهجوریت قرآن کریم در بین ما مسلمانان دارد.

انتهای پیام

captcha