فعالیت 100 مهدکودک قرآنی در البرز
کد خبر: 3837330
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

فعالیت 100 مهدکودک قرآنی در البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز از فعالیت ۱۰۰ مهدکودک قرآنی در استان خبرداد و گفت: شیوه اصلی در آموزش مهدهای قرآنی، انتقال مطالب دینی و قرآنی از طریق داستان‌ها و قصه‌ است.

فعالیت 100 مهدکودک قرآنی در البرز

حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز ضمن اشاره به اهداف تشکیل مهدهای قرآنی خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، تعلیم و آموزش 10 میلیون حافظ قرآن در چشم انداز 1404 در دستور کار قرار گرفته است که ایجاد مهدهای قرآنی در سراسر کشور، راهی مناسب جهت دستیابی به این مهم به شمار می‌رود.
وی ضمن اشاره به اینکه نهاد خانواده مهم‌ترین نهاد اجتماعی محسوب می‌شود، تصریح کرد: پس از نهاد خانواده به عنوان محل رشد و تربیت کودک، مهدهای کودک اولین نهاد اجتماعی است که کودکان با آن روبرو هستند. با توجه به مرحله سنی حساس این کودکان، آموزش و تعلیمات مربیان می‌تواند تاثیر بسزایی در شکل‌گیری شخصیت و زندگی آن‌ها داشته باشد که هدف ما سیاست‌گذاری های لازم در جهت تربیت صحیح در محیط اجتماعی کودک بوده که مهدهای قرآنی مصداقی کامل و بارز از این موضوع هستند.
ولایی‌برحق، برنامه‌های آموزشی مهدکودک های قرآنی را تشریح کرد و افزود: تربیت و آموزش قرآنی، آموزش مهارت‌های مورد نیاز زندگی، آشنایی با مناسبت‌ها و آشنایی با احادیث و روایات را از مهم‌ترین برنامه‌های مهدکودک قرآنی دانست و گفت: در حال حاضر 100 مهدکودک قرآنی دراین استان فعالیت می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز ادامه داد: شیوه اصلی در آموزش مهدهای قرآنی، انتقال مطالب دینی و قرآنی از طریق داستان‌ها و قصه‌ است که بر این اساس، قرآن، روایات، احادیث، مناسبت‌ها، زندگینامه شهدا، مهارت‌های زندگی شامل احترام به پدر و مادر، نحوه برخورد با بزرگ‌تر و شیوه تشکر از معلم و مربی در قالب قصه به کودکان منتقل می‌شود.
وی همچنین آموزش‌های تخصصی مربیان مهدهای قرآنی را وجه تمایز این مراکز با سایر مهدکودک‌ها دانست و تصریح کرد: این آموزش‌ها در ارتقای سطح کیفی مطالب ارائه شده تاثیر بسزایی خواهد داشت.
انتهای پیام

captcha