کانون مستحکم‌ خانواده را در بهترین دوران جوانی شکل دهیم
کد خبر: 3831951
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
امام‌جمعه زهک:

کانون مستحکم‌ خانواده را در بهترین دوران جوانی شکل دهیم

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن خدری گفت: دشمنان برای از بین بردن کانون خانواده کمر همت بسته‌اند، باید همه توان خود را به‌کار بریم که این کانون مستحکم‌تر بماند و در بهترین دوران جوانی تشکیل شود؛ متأسفانه سن ازدواج که بالا رود، آسیب‌های فراوانی را خواهد داشت. همه ما همت کنیم که جوان‌ها در وقت خود ازدواج کنند تا آسیب‌هایی را که ایجاد می‌شود، مراقبت کنیم.

کانون مستحکم‌ خانواده را در بهترین دوران جوانی شکل دهیم

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن خدری در خطبه‌های نماز جمعه، ۱۱ مردادماه گفت: امامت و نبوت، اصلی اساسی و لاینفک و لازمه خلقت انسان و بشر است؛ چرا که انسان همواره نیازمند هدایت بوده و افتخار ما این است که پیرو امامان معصوم هستیم و مسیر ما مسیری است که اگر درست حرکت کنیم، حق و عدالت است.

وی با یادآوری سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: این روز به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است. مهم‌ترین، ارزشمندترین و مطمئن‌ترین بنیانی که اسلام برآن بنا شده، بنیان خانواده است که به‌وسیله ازدواج تشکیل می‌شود، دشمنان برای از بین بردن کانون خانواده کمر همت بسته‌اند، باید همه توان خود را به‌کار بریم که این کانون مستحکم‌تر بماند و در بهترین دوران جوانی تشکیل شود؛ متأسفانه سن ازدواج که بالا رود، آسیب‌های فراوانی را خواهد داشت. همه ما همت کنیم که جوان‌ها در وقت خود ازدواج کنند تا آسیب‌هایی را که ایجاد می‌شود، مراقبت کنیم.

امام جمعه زهک در ادامه به اعمال ویژه ماه ذی‌الحجه اشاره کرد و افزود: ذی‌الحجه ایام خاصی است، اگر دسترسی به حج نداریم، اما خداوند متعال زمینه‌ای قرار داده است که همه در ثواب حج شریک باشیم، دهه اول ذی‌الحجه بین نماز مغرب و عشاء دو رکعت نمازی می‌خوانیم که ثواب حجاج را به ما عنایت می‌کنند. وضو گرفتن در 10 روز اول نیز ثواب بسیار عظیمی دارد.

حجت‌الاسلام خدری همچنین تأکید کرد: متأسفانه بعضی کشورهای اسلامی و غیر اسلامی فقط اسم حقوق بشر را یدک می‌کشند و درحالی‌که در فلسطین، یمن، بحرین، عراق، سوریه و نیجریه عده زیادی از بچه‌های بی‌گناه به خاک و خون کشیده شده‌اند، سران بعضی از کشورهای مدعی حقوق بشر چشم خود را به روی این فجایع بسته و سکوتی مرگبار آن‌ها را فرا گرفته است.

وی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت مظلومانه زوار ایرانی خانه خدا به دست رژیم خبیث آل سعود در سال ۱۳۶۶، مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی را به پرهیز از راحت‌طلبی دعوت کرد و گفت: مدیران استانی مخصوصاً استاندار محترم به روستاهای منطقه سری بزنند و یک لیوان آب شرب بخورند. به‌خدا قسم حق مردم ما این نیست که شما از سکوت و نجابتشان سوء استفاده کنید. اگر قرار باشد شما به درد دل و مشکلات مردم رسیدگی نکنید، پس کار شما و مأموریت شما چیست؟ وضعیت آب شرب از یک طرف و وضعیت اشتغال از طرف دیگر، سال‌هاست که فریاد می‌زنیم، مرز را ساماندهی کنید تا بخشی از اشتغال در این منطقه شکل بگیرد.

وی در پایان با گلایه از وضعیت‌نگران کننده امنیت مردم منطقه سیستان گفت: من و شما در لایه‌های مختلف امنیتی به‌سر می‌بریم، ولی مردم در روستاها خواب نداشته باشند و شب تا صبح باید بیدار باشند چون سارقان متجاوز به حقوق اجتماعی شهروندان یا دام آن‌ها را می‌برند و یا اموال آن‌ها را سرقت می‌کنند. این کشاورز و کارگری که شب تا صبح بیدار باشد، کی کار کند. از خدا بترسیم، ما مسئولیم و وظیفه‌ داریم.

captcha