اصلی‌ترین نهاد در بحث ازدواج اسلامی خانواده است
کد خبر: 3831920
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

اصلی‌ترین نهاد در بحث ازدواج اسلامی خانواده است

گروه اجتماعی ــ مدرس حوزه و دانشگاه شهرستان خلخال گفت: اصلی‌ترین نهاد در بحث ازدواج اسلامی خانواده است و به تبع آن اگر خانواده در این خصوص مشاوره‌های لازم را در اختیار فرزندان قرار دهد زندگی جوانان سامان لازم را یافته و اگر در امر تربیت فکری و اخلاقی واجتماعی جوانان کوتاهی شود مشکلات برای آنان روز به روز افزون‌تر خواهد شد.

اصلی‌ترین ارگان در بحث ازدواج اسلامی خانواده استبه گزارش ایکنا از اردبیل، نشست تخصصی جوانان با محوریت «ازدواج و توانمندسازی مهارت‌های زندگی» همزمان با سالروز ازدواج مبارک حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، صبح امروز، ۱۲ مردادماه در سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان خلخال برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی عابدی، از اساتید حوزه و دانشگاه شهرستان خلخال در سخنانی با تبیین فرهنگ ازدواج و سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: اصلی‌ترین نهاد در بحث ازدواج اسلامی خانواده است و به تبع آن اگر خانواده در این خصوص مشاوره‌های لازم را در اختیار فرزندان قرار دهد زندگی جوانان سامان لازم را یافته و اگر در امر تربیت فکری و اخلاقی و اجتماعی جوانان کوتاهی شود مشکلات برای آنان روز به روز افزون‌تر خواهد شد.

وی زندگی و ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را الگویی کامل از یک زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: سبک زندگی ائمه اطهار(ع) بهترین الگو در جامعه اسلامی است که باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد.

عابدی قرآن کریم را نسخه سعادتمندی انسان دانست و بیان کرد: در کنار تربیت خانواده، دانشگاه و جامعه نیز در تربیت تأثیرگذار بوده و اگر تعالیم تربیتی سفارش شده ائمه(ع) عملی شود شاهد نهادینه شدن فرهنگ‌های اصلی و مکتبی اسلام درجامعه خواهیم بود.

یادآور می‌شود، در این مراسم جمعی از جوانان و اساتید دانشگاه نیز به تبادل‌نظر و بحث بررسی در موضوع ازدواج و مشکلات جوانان در جامعه پرداختند که پاسخ لازم را با حضور مسئولان دریافت کردند.
انتهای پیام

captcha