گروه‌های استهلال ماه زنجان از دوشنبه مستقر می‌شوند
کد خبر: 3816365
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

گروه‌های استهلال ماه زنجان از دوشنبه مستقر می‌شوند

گروه اجتماعی ــ قائم مقام ستاد استهلال استان زنجان از استقرار گروه‌های استهلال از روز دوشنبه خبر داد و گفت: ۲ گروه مسئولیت رؤیت هلال ماه در زنجان را برعهده خواهند داشت.

گروه‌های استهلال ماه زنجان از دوشنبه مستقر می‌شوندحکمعلی اسماعیلی، قائم مقام ستاد استهلال استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: 2 گروه از استان زنجان از عصر روز دوشنبه برای رویت هلال ماه شوال فعال می‌شوند اما اقدام اصلی عصر روز سه‌شنبه است.
وی ابراز کرد: یکی از این 2 گروه در دانشگاه علوم پایه مستقر خواهد شد و گروه دیگر یا در محیط‌‌بانی دشت سهرین و یا در دشت جارچی استقرار می‌یایند.
قائم مقام ستاد استهلال استان زنجان یادآور شد: 2 گروه 8 نفره متشکل از اساتید با تحصیلات علوم و نجوم و همچنین کارشناسان دینی و مذهبی هستند و بیشتر آن‌ها در دفتر مقام معظم رهبری دوره آموزشی رصد ماه را گذراندند.
لازم به ذکر است استهلال، تلاش برای رؤیت هلال ماه را گویند. این عمل دارای ارزش نجومی است، زیرا ماه قمری ممکن است ۲۹ یا ۳۰ روزه باشد و مشاهده ماه نو گاه کاری دشوار و نیازمند محاسبات نجومی است. از نظر اسلام نیز این کار مهم و مستحب محسوب می‌شود. زیرا مناسبت‌های دین اسلام بر مبنای گاه‌شمار قمری تنظیم شده‌ است. روزه گرفتن در عید فطر حرام است.
انتهای پیام
captcha