راه‌اندازی پرونده الكترونیك سلامت/ آموزش دانشگاهی باید بازنگری شود
کد خبر: 3802882
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
نمكی مطرح كرد:

راه‌اندازی پرونده الكترونیك سلامت/ آموزش دانشگاهی باید بازنگری شود

گروه اجتماعی ـ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، راه‌اندازی پرونده سلامت الكترونیك را از جمله اولویت‌های این وزارتخانه برشمرد.

به گزارش ایكنا از فارس، سعید نمكی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی شب گذشته، 22 فروردین‌ماه در جمع اعضای هیئت رئیسه و مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز به موضوع تحول نظام سلامت و دستاوردهای آن از قبیل کاهش پرداخت از جیب مردم، حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، ماندگاری پزشکان به ویژه در مناطق محروم پرداخت.
وی، راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت را از دیگر اولویت‌های وزارت بهداشت برشمرد و یادآور شد: پزشکی خانواده و سیستم ارجاع باید تقویت شود؛ چرا که هر کشوری در مسیر ترقی به این سو حرکت کرده است.
نمكی همجنین با اشاره به دستاوردهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه سلامت ایران، بر لزوم توجه به چالش‌های آموزشی تاکید کرد.
وزیر بهداشت در اداهخ به اهمیت ایجاد انگیزه برای جوانان میهن اسلامی برای ماندگاری در کشور اشاره کرد و افزود: آموزش دانشگاهی باید بازنگری شود؛ در حوزه‌های پژوهشی نیز باید به سویی حرکت کنیم که دستاوردهای پژوهشی، گره‌گشای روند ارائه خدمت باشد.
وی، مدارس را بهترین بُرش اجتماعی خواند که دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان با مهم ترین اصول از قبیل تعهد، احترام به حقوق شهروندی و شیوه صحیح زندگی آشنا می‌شوند.
وزیر بهداشت همچنین، دانشگاه علوم پزشکی شیراز را دانشگاهی پیشکسوت در کشور خواند که در فعالیت‌های بزرگ ملی، همانند خورشید در آسمان علم کشور بوده است.
مهرداد شریفی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست با بیان مهم‌ترین مسائل مالی و بودجه دانشگاه، پیرامون تخصیص اعتبار، رشد اعتبارات سال‌های ۹۷ و ۹۸، مقایسه افزایش و کاهش اعتبارات هزینه‌های عمومی لایحه سال ۹۸ با مصوب و ابلاغیه سال ۹۷، مقایسه اعتبارات مصوب و موردنیاز در سال جدید، اعتبارات تامین شده از منابع مالی استانی و ملی و درآمدهای اختصاصی دانشگاه پرداخت.
هزینه‌های مجموعه دانشگاه، گزارش مقایسه‌ای مطالبات به تفکیک بیمه‌ها در سال‌های ۹۶ و ۹۷، گزارش مقایسه‌ای بدهی‌ها و تسهیلات دریافتی، گزارش ریز منابع سال‌های ۹۶ و ۹۷، گزارش مربوط به نیروهای دانشگاه بر اساس نرم‌افزار منابع انسانی، میانگین هزینه حقوق و عیدی کارکنان خزانه‌ای و غیرخزانه‌ای، دیگر محور صحبت‌های معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در این نشست بود.
شریفی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده میزان اعتبارات جاری سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود ۲۸ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: در راستای مدیریت کاهش هزینه‌ها در سال ۹۷ با برنامه‌های انجام شده حدود ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش هزینه‌ها را در شکل‌های مختلف داشته‌ایم و در سال ۱۳۹۷، ۱۳۷ پروژه عمرانی با هزینه بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: با وجود مسائل مالی موجود، هیچکدام از پروژه ‌های عمرانی دانشگاه متوقف نشده است و در حال حاضر نیز ۱۹۹ پروژه عمرانی در بخش‌های مختلف بهداشت، درمان، آموزش و اورژانس در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده میزان پرداخت کارانه پزشکان و با وجود عقب ماندگی‌هایی که از گذشته داشته نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری پیدا امیدواریم طی دو هفته آینده نیز بخش دیگری از مطالبات بازنشستگان دانشگاه پرداخت شود.
انتهای پیام

captcha