آب شرب مناطق سیل‌زده شیراز هیچگونه آلودگی ندارد
کد خبر: 3800498
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

آب شرب مناطق سیل‌زده شیراز هیچگونه آلودگی ندارد

گروه اجتماعی ـ رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز با اشاره به وقوع سیل در این کلان شهر تأکید کرد که آب شرب مناطق سیل‌زده هیچگونه آلودگی ندارند.

به گزارش ایکنا از فارس، احمدرضا رضازاده، رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز امروز، 11 فروردین گفت: از ابتدی حادثه سیل شیراز تاکنون، این تیم با هدف اقدامات پیشگیرانه و درمانی به درب ۶۴۶ منزل مراجعه و این روند همچنان ادامه دارد.
وی افزود: کادر درمانی و بهداشتی این مرکز بهداشت با حضور در مناطق سعدی، بلوار نصر و سلطان آباد و دیگر مناطقی که در حادثه سیل آسیب وارد شده به ۶۴۶ منزل مراجعه و به شهروندان آسیب‌دیده خدمات مختلفی ارائه شده است.
رضازاده با تاکید بر اینکه این مرکز تاکنون با انجام ۱۶ مورد نمونه‌برداری میکروبی، ۲ مورد نمونه‌برداری شیمیایی آب و ۸۰ مورد کلرسنجی در نقاط مختلفی که شبکه توزیع و مخازن وجود داشته، این اقدامات را انجام داده است، گفت: این اطمینان وجود دارد که آب شرب منطقه سالم و شهروندان بدون هیچ‌گونه نگرانی آب شرب مصرف می‌کنند.
رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر ادامه داد: برای بیماریابی فعال در خصوص بیماری‌های منتقله از آب نمونه‌گیری متعددی از افراد انجام و بازدیدهای مختلفی از شبکه‌های توزیع و مخازن در دستور کار قرار دارد که تاکنون از سامانه‌های آبرسانی ۴۰ مورد بازدید انجام شده است.
وی با بیان اینکه این مرکز، حتی برای افراد آسیب دیده این حادثه که در کمپ‌های اضطراری اسکان داشته‌اند، گفت: خدمات مختلفی از جمله خدمات روانشناختی ارایه شده که برای تعدادی از آسیب‌دیدگان بستری در بیمارستان های شهید رجایی و شهید فقیهی، مداخلات روانشناسی به کار گرفته شد.
رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر بیان کرد: در راستای کاهش مرگ مادران باردار پرخطر، با شناسایی و تحت پوشش قرار دادن آنان، تدابیری اندیشیده شد که با اختصاص دادن خطوط ویژه تلفن به این گروه، بتوان بدون هیچ گونه نگرانی در هر ساعت از شبانه روز، با مراقبان خود تماس گرفته تا ماما بدون در کمترین زمان بر بالین مادر باردار حضور یافته و اقدامات انتقال به بیمارستان را انجام دهد.
رضازاده با اعلام اینکه تعداد زنان باردار تحت پوشش پایگاه‌های ضمیمه درون مرکز ۵۳ مورد است، گفت: از این تعداد، ۱۳ مادر باردار پرخطر وجود دارد که تمام آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.
انتهای پیام

captcha